1
głosów
- +

Najważniejsza zasada w biznesie

Autor:

Aktualizacja: 31.03.2011


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Biznes i eBiznes


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1508 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Jaka jest najważniejsza zasada obowiązująca w biznesie i gwarantująca mu sukces? Dlaczego tak wiele biznesów nie osiąga sukcesu mimo posiadania wspaniałych usług i produktów? Złota zasada, która przeniesie Twój biznes na wyższy poziom...


W biznesie nie ważne jest, co ty chcesz sprzedawać, ważnie jest to, co klienci chcą od ciebie kupować.

Dlatego wszelkie namawianie, „wciskanie” usługi lub produktu typu: „Kup pan cegłę, bo jest dobra” na dłuższą metę jest samobójstwem dla Twojego biznesu, ponieważ nawet jeśli klient kupi taką „cegłę”, a okaże się, że jej nie potrzebuje lub nie spełnia ona jego oczekiwań, to z pewnością on i jego znajomi — którym się niewątpliwie „pochwali” ze „znajomości” z Twoim biznesem i Tobą — już nie kupi u Ciebie nic.

Trzeba pamiętać o tym, że nic tak szybko się nie rozchodzi, jak zła sława i dużo trudniej jest zapracować sobie na dobrą reputację, a bardzo łatwo (nieraz w 1 sekundzie) Twoja długo wypracowywana reputacja może legnąć w gruzach. Tak więc patrz na osobę, która przybywa do Twojego biznesu, jak na człowieka, a nie na potencjalnego klienta; patrz z perspektywy chęci pomocy (służenia), a nie przez pryzmat portfela. Transakcja bowiem może być albo jednorazowa — jeśli klient poczuje, że jest dla Ciebie tylko pełnym portfelem, albo zyskasz stałego klienta, który jest zadowolony, czuje się szanowany i ma zaufanie do osoby, która go pyta, faktycznie chce pomóc rozwiązać jego problem (zaproponuje konkretne wyjście) — taka osoba chętnie będzie wracać do Ciebie (Twojego biznesu) i jeszcze przyprowadzi znajomych, rodzinę, poleci innym.

Dlatego zamiast „kup pan cegłę” lepiej zapytaj klienta „czy nie potrzebuje Pan cegły?”. Niech to klient czuje, że podejmuje decyzję. Nikt z nas nie lubi przecież odczucia, że coś jest mu sprzedawane, lubimy natomiast czuć, że kupujemy i na dodatek mamy życzliwie zainteresowanego naszym problemem sprzymierzeńca, a nie namolnego przekupnia w osobie sprzedawcy, albo siedzącego za ladą i wyczekującego końca dniówki (biorącego stałą wyplatę) nie zwracającego na nas uwagi pracownika.

Pamiętajmy najważniejszą zasadę w biznesie: „Biznes, to ludzie, bez nich nic się nie dzieje”. Możesz mieć najlepsze produkty, najlepsze na świecie usługi, jeśli jednak nie spowodujesz, żeby ludzie (klienci) do Ciebie przyszli, czuli się u Ciebie dobrze, lubili twoje usługi, czuli się szanowani etc. — to stoisz na straconej pozycji.

Kolejna ważna zasada w biznesie, to: Przejdź kilka kilometrów w butach potencjalnego klienta” — wczuj się całkowicie w jego położenie, spójrz z jego perspektywy łatwiej będzie Ci sprostać jego potrzebom. Pamiętaj, że tym, czego potrzebuje i poszukuje klient u Ciebie (Twojego biznesu) jest: „Co tak naprawdę będę z tego miał?”. Tak więc pokaż mu korzyści dla niego. Klienta nie interesują, żadne „hymny pochwalne na cześć Twojego biznesu i Ciebie” (typu: "jesteśmy już 100 lat na rynku" lub "jesteśmy najlepszą marką w tym biznesie" etc.), tylko jego własny interes.

O kolejnych, równie ważnych zasadach udanego biznesu możesz doczytać w darmowym ebooku pt. „Nowoczesna firma” (którego możesz pobrać - link poniżej)


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij