Jak dobrać odpowiednią nazwę własnej domeny, aby uzyskać jak największy ruch na stronie. Jak zwiększyć odwiedzalność i sprzedaż na swoich stronach internetowych. Własny biznes internetowy rozpocznij od wybrania odpowiedniej nazwy domeny.

Data dodania: 2010-08-14

Wyświetleń: 2784

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co to jest nazwa domeny? To unikalna nazwa identyfikująca stronę w Internecie. Dobór odpowiedniej nazwy własnej domeny jest niezmiernie istotnym czynnikiem, którego nie powinno się zaniedbać rozpoczynając własny biznes (i nie tylko) w Internecie.

Dobrze przemyślana i wybrana (trafna) nazwa domeny może pomóc Ci w zapewnieniu sobie ruchu, co jest równoznaczne ze zwiększeniem się sprzedaży Twoich produktów, usług, informacji.

Krótka czy długa?

Nazwa domeny, którą wybierasz powinna być krótka i składać się z siedmiu znaków – jeśli to możliwe. Istnieją oczywiście domeny o bardzo długich nazwach, które działają w sieci, ale jednak kluczowe jest posiadanie krótkiej, opisowej nazwy domeny, która łatwa jest do zapamiętania dla ludzi i wpisania jej do wyszukiwarki internetowej.

Nazwa Twojej domeny powinna kojarzyć się (odzwierciedlać) to, jaki jest Twój produkt czy usługa, które oferujesz. Jeśli np. sprzedajesz książkę nt. tresury psa, to dobrą nazwą dla Twojej domeny będzie np. www.tresura.com lub coś w tym rodzaju, co opisuje (lub nawet jest częścią tytułu) produkt czy usługę, które oferujesz (sprzedajesz). Nazwa ta musi być „opisowa” dla tego(tej) produktu(usługi) i mieć z nim(nią) związek.

Zaliczanie testu telefonicznego

Czy nazwa Twojej domeny przeszła pomyślnie test telefoniczny? Jeśli wymyśliłeś nazwę dla swojej domeny, to w momencie gdy mówisz komuś tę nazwę przez telefon – osoba po drugiej stronie musi być w stanie napisać tą nazwę, powtórzyć ją – bez potrzeby proszenia ciebie o powtórzenie jej nazwy. Wtedy – gratulacje! Nazwa Twojej domeny pomyślnie przeszła test telefoniczny.

Jeśli natomiast nazwa Twojej domeny jest skomplikowana i musisz ją stale komuś powtarzać – postaraj się poszukać innej, łatwiejszej nazwy do przeliterowania i zapamiętania.

Słowa kluczowe dla Twojej domeny

Pomocne jest również posiadanie w nazwie własnej domeny słów kluczowych. Dla przykładu w książce pt. „Proces bogacenia” słowo: „bogacenie” powinno również pojawić się w nazwie domeny, które pomoże „wyłowić” ją wyszukiwarkom.

Kolejną ważną rzeczą jest rozszerzenie. „Kropka com” jest najbardziej popularnym rozszerzeniem dla nazw domen; można również używać „kropka net” czy nawet „kropka org”. Pierwotnie „kropka net” zarezerwowane było dla technicznych stron internetowych, ale obecnie każdy może z niego korzystać. Tak samo jest w przypadku rozszerzenia „kropka org”, które pierwotnie przeznaczone było dla organizacji, a którego obecnie każdy możne używać.

Możesz zarezerwować jakąkolwiek z nich, jaką chcesz, aby inni jej nie zarezerwowali przed tobą. Jeśli masz np. bogacenie.com to możesz również stworzyć (zarezerwować) bogacenie.org oraz bogacenie.net – tak, aby ktoś inny nie wykorzystał, któregoś z nich, próbując ukraść ci ruch na stronie (tzw. traffic)

Używać łączników czy nie?

Pojawia się również kwestia używania łączników. Łączniki są okay, ale jeśli możesz, to ich nie używaj w nazwach domen, ponieważ nie przechodzą pozytywnie testu telefonicznego (trudno je przedyktować). Jeśli jednak nie masz wyboru i musisz użyć łącznika, aby uzyskać nazwę domeny jaką chcesz – wtedy używaj ich, ale oszczędnie.

Wystrzegaj się podwójnych liter

Powinieneś również wystrzegać się w nazwach domen stosowania podwójnych liter. Dla przykładu „produkttani”. Jak widzisz – obok siebie znajdują się dwie litery „t”. Ludzie mogą nie być pewni czy w nazwie domeny jest jedna litera „t” czy też dwie. Zawsze będziesz musiał komuś przeliterować (być może nawet po kilka razy) poprawną nazwę tej domeny. Bardzo łatwo można ją źle wpisać.

Chwytliwa (wpadająca w ucho) vs. Praktyczna

Istnieją domeny, które mogą nie przejść testu telefonicznego, ale kiedy widzisz je napisane – łatwo wpadają w oko. Wiele istnieje chwytliwych nazw domen, które są bardziej chwytliwe niż praktyczne.

Bez względu na to, jaką nazwę wybrałeś, upewnij się, że jest łatwa do wypowiedzenia i napisania, ma związek z Twoimi produktami, usługami; jest opisowa i w swej nazwie wykorzystuje słowa kluczowe dla Twoich produktów i usług – oczywiście jeśli to możliwe. W perspektywie długoterminowej – dobrze i sprytnie dobrana nazwa domeny może pomóc Twojemu biznesowi osiągać wielkie sukcesy i liczne sprzedaże.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena