Będzie ona swoistym identyfikatorem naszej firmy i jednym z elementów marketingu, gdy będziemy zamieszczać jej adres na wizytówkach lub dokumentach.
Nie ma sposobu na stworzenie domeny idealnej. Ale kilka poniższych przykładów może pomóc w przybliżeniu nas do ideału domeny internetowej:
Odpowiednia długość, im jej nazwa będzie krótsza i mniej skomplikowana tym lepiej. Będzie łatwiejsza do zapamiętania, przekazania czy zapisania. Warto wybrać krótki adres także ze względów czysto praktycznych: trudniej będzie o pomyłkę czy literówkę, nie ma jednak sesnu przesadzać i na siłę skracać domeny, musi ona poprostu oddawać istote sprawy,
Prosta forma. Lepiej zrezygnować z używania trudych słów. Im bardziej będzie skomplikowana tym trudniej będzie ją zapamiętać, idealna będzie taka, którą będzie łatwo zapamiętać jedynie słysząc jej nazwę,
Zawrtość słów kluczowych, bardzo ważne jest by w nazwie domeny umieścić słowa kluczowe, według których internauci będą szukać interesujących ich treści. Jeśli nazwa będzie sugerować jakie treści znajdują się na stronie więcej osób zdecfyduje sie na kliknięcie,
Znaki specjalne, w nazwie domeny możemy uzywać jedynie duzych i małych liter, cyfr i myślników, ale im mniej kropek, przecinków czy myslników tym lepiej, a idealnie by było gdyby nie zawierała ich wcale. Wbrew pozorom nazwa nie będzie bardziej czytelna, a dodatkwoe znaki utrudnią jej zapamiętywanie i przekzywanie,
Odpowiednie rozszerzenia, końcówka pl jest charakterystyczna dla domen polskich, zaś rozszerzenie com dla stron o większym zasięgu, jesli chcesz by Twoją oferte poznało szersze grono odbiorców najlepiej zarejstrować nazwę z jednym jak i z drugim rozszerzeniem,
Czas rejestracji, polska domena główna może mieć przed końcówką .pl tylko ejdna nazwę, i prawo do jej uzywania będzie miała firma, która wykorzysta ją jako pierwsza, warto więc się pośpieszyc zanim ktoś sprzątnie nam naszą nazwę sprzed nosa,
Zastosowanie, nazwa domeny powinna byc odpoweidnio dostosowana do uzytku,jeśli zamierzamy umieścić ją na wizytówkach, wysyłanych do klienta dokumentach warto się postarać by była łatwo kojarzona z firmą i proponowanymi usługami,
Odmienność, warto wybrac taką nazwę, która będzie się wyrózniać na tle innych, podobieństwo nazw może zmylic potencjalnego klienta i adziałać na Twoją niekorzyść,
Precyzja, postaraj się by nazwa odzwierciedlała to co masz do zaoferowania, jeśli będzie zbyt ogólna wtopi się w tłum tysięcy lub milinionów innych domen i nie zostanie zauważona,
Nazwa to najkrótszy reklamowy przekaz, jaki kierujemy do potencjalnego klienta. Warto więc dobrze przemysleć sprawę i wybrać taką, która najlepiej będzie pracować na nasz wizerunek.