Według definicji, katalogi artykułów są formą wspomagania pozycjonowania, gdzie firmy czy profesjonalni autorzy tekstów umieszczają artykuły dotyczące konkretnych tematów. 

Data dodania: 2011-03-18

Wyświetleń: 2283

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 4

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

4 Ocena

Licencja: Creative Commons

Takie katalogi, zawierające różne artykuły nazywane są z  angielskiego „E zines” lub Magazynami internetowymi, które są zbiorem tekstów z określonych tematyk.

Profesjonalni autorzy tekstów mogą publikować swoje artykuły na wielu takich pojedynczych stronach, lub też dodawać je do wielu katalogów jednocześnie dzięki czemu mogą dotrzeć do znacznie większej grupy odbiorców. Niektórzy z nich decydują się nawet na zakup specjalnego oprogramowania, które przyspiesza i ułatwia cały ten proces. Istnieje wiele ogólno tematycznych katalogów artykułów. Jedne z nich są zupełnie darmowe podczas gdy inne każą sobie płacić za możliwość dodawania u nich treści. Niektóre z płatnych katalogów oferują ponadto dodawanie po jakimś czasie tych tekstów do innych katalogów, powiązanych tematycznie.

Internet znacznie zmienił sposób przedstawiania informacji o świecie rzeczywistym. Większość ludzi starających się znaleźć jak najwięcej informacji w jak najkrótszym czasie przeglądają zasoby takich katalogów artykułów w poszukiwaniu ciekawych i wartościowych treści. Generalnie jest tak, że nawet jak czytelnik znajdzie ciekawy i wyczerpujący artykuł na w danym katalogu to z pewnością odwiedzi daną stronę ponownie w przyszłości.

Nawet osoby piszące regularnie na swoich blogach mogą, a nawet powinny korzystać z takich katalogów, dzięki którym porady zawarte na ich stronach będą odwiedzane automatycznie przez czytelników danego katalogu. Ktoś może również zacząć subskrybować kanał RSS danej kategorii i dzięki dodawaniu artykułów z tej tematyk prędzej czy później trafi również na wspomnianego bloga.

Czasami jednak katalog artykułów ma zawężoną grupę docelowych czytelników nawet pomimo tego, że ogólnie serwis jest wielotematyczny. Można również spotkać katalogi skupiające wyłącznie autorów piszących artykuły z jednej dziedziny, np.: samodoskonalenie, zdrowie i uroda czy motoryzacja. Nazywane są wtedy katalogami niszowymi. Pomimo, że takie katalogi mają mniej odwiedzających to ich wizyty są bardziej regularne.

Katalogi artykułów nabrały rozpędu w ostatnich czasach, gdy ludzie zaczęli wyrażać chęci poznania opinii i doświadczeń innych osób na różne tematy. Kluczem do rozwoju takich serwisów jest promowanie ich pod względem pozycjonowania w zgodzie z ogólnymi zasadami tego rynku.

Licencja: Creative Commons
4 Ocena