Wymogi bezpieczeństwa w branży hotelarskiej skupiają się na trzech aspektach: nadzór (monitoring), kontrola dostępu oraz systemy alarmowe.

Data dodania: 2011-03-10

Wyświetleń: 2403

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kontrola dostępu w hotelach jest systemem najbardziej inteligentnym, który zastąpił tradycyjne zamki i klucze w obiektach. W obecnym czasie każdy hotel wysokiej klasy posiada system kontroli dostępu, który nie kończy się na otwieraniu i zamykaniu drzwi do pokoju gościa.

System kontroli dostępu wyposażony jest w inne dodatkowe funkcje, które:
- otwierają/zamykają drzwi do pozostałych pomieszczeń: korytarzy, sal konferencyjnych, części rekreacyjnej, itp.
- otwierają/zamykają drzwi do szaf i sejfów meblowych,
- udzielają dostępu do garażu podziemnego lub windy,
- redukują koszty energii elektrycznej poprzez np.: wyłączaniu wszystkich obwodów elektrycznych w czasie nieobecności gościa w pokoju,
- kontrolują czas pracy pracowników,
- kontrolują wejścia/wyjścia gościa z pokoju.


Dzięki możliwości łatwego i elastycznego wyznaczania uprawnień dostępu możemy podzielić dostęp wewnętrzny (dla personelu) oraz dostęp zewnętrzny (dla gościa hotelowego oraz personelu. Systemy te mogą być dodatkowo wyposażone w pamięć elektroniczną, dzięki której można się dowiedzieć m.in.: kto otwierał, kiedy, o której godzinie i które pomieszczenie.


Inne korzyści dla obiektu ze zostasowania kontroli dostępu (zamki hotelowe):

WYGODA
centralne zarządzanie dostępem dla gości, pracowników i pracowników zewnętrznych.

BEZPIECZEŃSTWO:
Uniemożliwienie nieuprawnionego dostępu. Każdy klucz jest niepowtarzalny i odpowiednio zakodowany.

EKONOMICZNOŚĆ / REDUKCJA KOSZTÓW:
Pozwala redukować koszty pracownicze.
Niewielki zakres konserwacji: zasilanie akumulatorowe.

FUNKCJONALNOŚĆ:
Jeden jedyny klucz dla najróżnorodniejszych zastosowań.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena