Wysoka skuteczność promocji to główne założenie działań podejmowanych przez agencje reklamowe. By osiągnąć wyznaczone cele, konieczna jest jednak ciągła współpraca pomiędzy zleceniodawcą i zleceniobiorcą. W tego typu projektach sprawna komunikacja to podstawa. Na co wiec zwrócić uwagę?

Data dodania: 2011-10-03

Wyświetleń: 1608

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Już w początkowej fazie projektu zleceniodawca powinien jasno i konkretnie określić swoje oczekiwania, a zadaniem agencji jest pomoc w odpowiednim ich sformułowaniu  i dostosowaniu do panujących realiów. Ściśle zdefiniowane cele to podstawa sukcesu.  Klienci agencji nie powinni być również zaskoczeni faktem, iż zleceniobiorcy chcą ich jak najlepiej poznać, stąd pojawiające się pytania odnośnie gustów, potrzeb, zapatrywań. Zgromadzenie odpowiedniej ilości danych pozwala uniknąć wielu poprawek na późniejszych etapach prac.

Jednym z największych błędów, mogących przysporzyć sporo problemów podczas prac może być ukrywanie faktycznego budżetu, jakim dysponuje klient. Lepiej od razu jasno i precyzyjnie określić planowany na całe przedsięwzięcie limit, zgodnie z którym dobrać będzie można odpowiednie materiały reklamowe i sposób promocji, niż zmieniać taktykę na zaawansowanym etapie kampanii. Powstałe wówczas zamieszanie z dużym prawdopodobieństwem nie przyczyni się do późniejszego sukcesu.

Kolejnym krokiem w planowaniu promocji jest oczywiście dobór odpowiednich środków. Chociaż większość inicjatywy powinna spoczywać tutaj po stronie specjalizującej się w tym agencji, to jednak wskazówki klienta mogą okazać się bardzo cenne, zwłaszcza jeżeli kampania dotyczy nietypowych branż, gdzie nie sprawdzają się standardowe działania jak: ulotki, gadżety reklamowe, plakaty, projektowanie graficzne, a niezbędne jest podjęcie nieszablonowych kroków, specyficznych dla danego sektora rynku.

Skuteczna komunikacja nie oznacza jednak ingerowania w sprawy czysto techniczne i wytykania agencji rzekomych błędów. Najlepiej już na samym początku określić warunki przyszłej współpracy, tak by obydwie strony czuły się usatysfakcjonowane i uniknąć mogły niepotrzebnych nieporozumień.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena