Co zrobić jeśli bogate portfolio i referencje nie wystarczają, by przekonać Klienta do oferowanych przez siebie rozwiązań?Jeżeli już zdobyliśmy zainteresowanie naszą ofertą potencjalnego zleceniodawcy, to prawdopodobnie argument, jakim jest portfolio został już wykorzystany.

Data dodania: 2011-02-16

Wyświetleń: 1312

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Teraz czas pokazać, jak inni zleceniodawcy ocenili naszą pracę. Nawet, przy najbardziej profesjonalnie przygotowanych referencjach nie unikniemy, że przyszły zleceniodawca będzie się zastanawiał na ile prawdziwe są słowa napisane przez jedną firmę o drugiej. Sprawa bardziej komplikuje się w przypadku referencji składających się z nieśmiertelnych: „Współpraca układała się bardzo pomyślnie, jesteśmy zadowoleni z realizacji projektu przez XYZ".

W obu wypadkach dobrze byłoby mieć w zanadrzu coś jeszcze. W ten model idealnie wpasowuje się certyfikat poświadczający posiadane umiejętności. Przewaga ostatniego nad referencjami polega na tym, że jest wystawiany przez międzynarodową organizację, zupełnie nie związaną z właścicielem certyfikatu. W jasny sposób jest określone, jakie konkretne umiejętności były by niezbędne do zdania egzaminu certyfikacyjnego i jakie zadania może taka osoba z powodzeniem realizować.

W dziedzinie tworzenia stron internetowych oraz e-biznesu najbardziej znany na świecie jest program certyfikacji CIW (Certified Internet Webmaster). Zapoczątkowany w 1997 r., stał się najbardziej popularnym programem edukacyjnym dotyczącym technologii Web na świecie. Kursy i certyfikaty CIW zostały zaprojektowane przy wykorzystaniu wiodących standardów technologicznych, przy tym nie zawężono ich do jednego specjalistycznego oprogramowania lub producenta sprzętu.

Cała certyfikacja składa się z 4 ścieżek szkoleniowo-egzaminacyjnych: Web Foundations, Design, Development i Security. Do egzaminów certyfikacyjnych CIW przygotowują także autoryzowane szkolenia, które jako jedyne w Polsce realizuje Compendium Centrum Edukacyjne.

Na zakończenie należy dodać, że certyfikacja to także idealny argument do wykorzystania przez firmy biorące udział w przetargach. Ważna jest także z punktu widzenia organizacji ogłaszających przetargi na wykonanie usług webmasterskich. Posiadanie autoryzowanej certyfikacji przez potencjalnego wykonawcę już na samym początku, w niezależny sposób, weryfikuje faktyczny poziom oferowanych usług u zgłaszających się.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena