Saloniki prasowe ulokowane w sklepach wielkopowierzchniowych  podwyższają ocenę marketu w oczach klientów – wynika z raportu, opracowanego przez firmę badawczą Inquiry Market Research.

Data dodania: 2011-01-17

Wyświetleń: 2079

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wpływ funkcjonowania saloniku prasowego na postrzeganie marketu badała firma Inquiry Market Research na zlecenie Kolportera, który dysponuje obecnie największą siecią saloników prasowych.

Badanie jednoznacznie pokazuje również, że saloniki prasowe lokowane w wydzielonych poza halą sprzedaży miejscach, nie stanowią konkurencji dla supermarketów, na terenie których się znajdują.
„Wydawałoby się, że salonik prasowy Kolportera może być konkurencją dla zakupu prasy na stoisku w supermarkecie – czytamy w raporcie – Tymczasem na podstawie wyników badania widzimy, że obecność saloników podnosi konkurencyjność danego punktu jako miejsca zakupu prasy – także w odniesieniu do supermarketu”.
Co ciekawe, jak zauważają autorzy raportu, jeśli na terenie  marketu funkcjonuje  salonik prasowy Kolportera, odsetek klientów kupujących gazety na stoisku znajdującym się na terenie sklepu rośnie. Natomiast wpływ obecności saloniku na zakupy papierosów w samym markecie jest minimalny.
Autorzy podkreślają, że tam, gdzie istnieją saloniki Kolportera, klienci wyżej oceniają również cały market. Z raportu wynika ponadto, że dwie trzecie wszystkich badanych uważa, że salonik prasowy jest potrzebny w markecie.
Raport został przygotowany na zlecenie Kolportera, na podstawie ankiet przeprowadzonych przez firmę badawczą Inquiry Market Research wśród klientów sklepów sieci Biedronka i Carrefour w czterech miastach: Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Warszawie.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena