Plakaty, to jedna z form, która towarzyszy promocji klubów, wydarzeń, produktów. Jakie są poszczególne etapy od pomysłu do zawiśnięcia plakatu? O czym powinniśmy pomyśleć?

Data dodania: 2010-11-13

Wyświetleń: 2138

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Tak jak wspominałam w poprzednim artykule (Plakat. Tworzenie), tworzenie plakatu to przede wszystkim pomysł. Czasami od niego zaczyna się tworzenie plakatu, ale nie zawsze. Często mamy wstępną treść, wydarzenie/klub i musimy stworzyć plakat. Bywa, że pomysł na rewelacyjny plakat przychodzi w trakcie, ale zdarza się również, że nie przychodzi wcale.

Kto wykona plakat?

Oczywiście jeśli chcemy zrobić dobry plakat, musimy mieć lub znaleźć grafika lub agencję interaktywną/reklamową, która wykona projekt. Możemy to również zrobić sami o ile dysponujemy odpowiednimi narzędziami i odrobiną zmysłu artystycznego.

Co mamy na początku albo co mieć powinnyśmy lub powinniśmy wiedzieć/ustalić na dalszym etapie z grafikiem?

1. Co ma promować plakat? Czy jest to klub, wydarzenie, produkt, organizacja, osoba czy jeszcze coś innego?
2. Czy plakat powinien być zgodny z CI (Corporate Identity) lub jakimś wyznaczonym kierunkiem, czyli czy powinien zawierać konkretne kolory, loga, wzorce, czcionki, nazwy, adresy stron internetowych, loga portalów, sponsorów, inne znaki handlowe?
3. Czy mamy jakieś zdjęcia, grafiki, które pojawią się na plakacie i czy są one w dobrej rozdzielczości (w rastrze czy wektorze) i dobrej jakości?
4. Jakie treści pojawią się na plakacie, czy będą to hasła opisujące treść plakatu i zmierzające do reklamy produktu, czy też plan wydarzenia, menu restauracji, oferowane usługi, hasła reklamowe, numery telefonów, adresy, mapka?
5. Sprawy techniczne takie jak: rozmiar plakatu, paleta kolorów, rodzaj papieru, czy powinniśmy przygotować to wydruku, jaka jest cena druku.

Druk próbny

Jeśli znaleźliśmy odpowiednią drukarnię, to mamy możliwość zamówienia druku próbnego (np. jeśli mamy duże zlecenie) i wprowadzenia odpowiednich poprawek przed ostatecznym wydrukiem. Uwaga! W zależności od drukarni cena jest/nie jest wliczona w cenę druku (najczęściej jest to dodatkowo płatne).

Rozwieszanie plakatów

Najtrudniejszą częścią zadania jest przedsięwzięcie logistyczne, takie jak rozwieszenie plakatów, które bardzo często w pewnej mierze kończy się fiaskiem i część plakatów nie zostaje rozwieszona, tylko zalega… Jakie mamy możliwości? Najłatwiej jest zapłacić firmie, która wynajmuje powierzchnie za odpowiednią ilość dni i powierzchnię oraz rozwieszenie tych plakatów u nich. Inny sposób, z którym się spotykałam to zatrudnianie osób, które je rozwieszą (mogą to być np. studenci, organizacje studenckie). Wreszcie możemy rozwiesić je sami lub zrobią to nasi pracownicy. Nie możemy jednak zapominać, że na rozwieszenie plakatów w danym miejscu należy mieć zgodę!

Później taki plakat wisi dzień, dwa, tydzień lub więcej, bywa, że ktoś go zaklei, zerwie, że deszcz go zaleje lub wiatr porwie. Jednak najważniejsze jest to, że wisi i ma szansę na rzeczywiste promowanie, a nie zalega w kącie jako przyszły materiał na makulaturę.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena