Czy zastawiałeś się, jakiemu menedżerowi Ty chciałbyś podlegać?
Co możesz zmienić, by stać się takim człowiekiem?
MOTYWACJA PRACOWNIKÓW = TWOJA SAMOREALIZACJA
ODKRYJ 9 kroków skutecznej motywacji innych.
1) Bądź wzorem dla swojego zespołu.
Zacznij od siebie. Twoja motywacja do działania udzieli się innym.
2) Chwal innych, gdy tylko jest okazja.
Stwórz pracownikom system nagród i pochwał. Nie krytykuj – to działa destrukcyjnie. Każdy ma wewnętrzną potrzebę bycia docenionym.
„Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany”.
3) Stwórz perspektywy rozwoju.
Możliwość awansu bądź wzrostu wynagrodzenia to wielka siła motywująca.
Nie masz możliwości awansu na wyższe stanowisko?? Opracuj system premii uznaniowej. Udowodniono, że SYSTEM PROWIZYJNY skutecznie motywuje sprzedawców, account menadżerów.
4) SPISZ najważniejsze CELE firmy i poinformuj o nich pracowników.
Jesteś małą firmą??
ODKRYJ MOC BIZNESPLANU.
Zastanawiałeś się, dlaczego np. korporacje i organizacje międzynarodowe przywiązują wielką wagę do napisania ambitnego i realnego biznesplanu.
To MOTYWUJE CAŁY ZESPÓŁ.
5) Odkryj MOC systematyczności w motywowaniu innych.
Ciężko Ci zmotywować pracowników?? Czy masz wrażenie, że są obojętni??
To wyzwanie!! Czemu Ty miałbyś takiemu problemowi nie podołać??
Nie rób rewolucji w firmie. Zacznij małymi krokami.
Ciężko zjeść całego niedźwiedzia za jednym razem…
A jeśli będziesz jadł kawałek po kawałku dzień w dzień??
6) Pamiętaj, że identyfikacja z zespołem motywuje do działania dla dobra wspólnego.
Zastanawiasz się, dlaczego korporacje przykładają wagę do integracji zespołu??
Przynależność do grupy, podnosi chęć działanie dla DOBRA grupy.
7) Szukaj punktów stycznych między Tobą i pracownikami.
Podświadomie bardziej lubimy osoby podobne do nas. Akceptacja i pozytywne nastawienie pracownika do Ciebie wzmocni Twoj Wpływ.
8) Stwórz wizerunek osoby skutecznej i pracowitej.
Chcesz motywować??
Stań się autorytetem w określonej dziedzinie dla swoich pracowników. Obecność autorytetu motywuje.
9) Bądź uprzejmy. Brak uprzejmości demotywuje i zraża na długo.
Jesteś menadżerem lub WŁAŚCICIELEM small biznesu??
Tak, to Ty masz ostatnie słowo. Jesteś też człowiekiem i masz prawo się mylić.
Zauważyłeś, że przyznanie się do błędu wzbudza szacunek i oddziałuje na innych pozytywnie??
To inteligencja emocjonalna decyduje o Twoim wizerunku.
Howard Lago powiedział "Człowiek przekonywany wbrew swojej woli, pozostanie przy własnym zdaniu".
PS. O negatywnych skutkach kłótni, czytaj na Bednarek E-Marketing Blog http://www.bednarek.eu/co-zrobic-gdy-masz-racje-a-druga-osoba-sie-myli/.
Dowiesz się jak postępować, gdy Ty masz rację, a druga osoba się myli.