Dostarczanie towarów do klientów to bardzo ważna działka w działalności Twojego sklepu. Z punktu widzenia odbiorcy istotne jest przede wszystkim to by przesyłki trafiały na czas i by były nieuszkodzone. Dlatego wybór odpowiedniej firmy kurierskiej powinien być dobrze przemyślany.

Data dodania: 2010-10-11

Wyświetleń: 1639

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Przy wyborze musisz wziąć pod uwagę zarówno ilość wysyłanych w ciągu miesiąca przesyłek, zróżnicowanie cen oferowanych przez różne firmy, oraz możliwość wysyłania paczek za granicę.

 

Na rynku działa obecnie całe mnóstwo firm kurierskich, wybór najlepszej z nich jest sprawą indywidualną każdego sprzedawcy. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z handlem pewnie nie masz dużego doświadczenia w tej kwestii. Nie powinieneś jednak podejmować pochopnych decyzji, bowiem od poziomu usług świadczonych przez dostawców będzie zależał prestiż Twojej firmy, a nie chcesz chyba już na początku stracić zaufania klientów.

 

Najlepszym sposobem będzie dokonanie rozeznania i poznania opinii innych ludzi korzystających z tego typu usług. Możesz popytać wśród znajomych, lub poszukać informacji w sieci. Na różnego rodzaju forach i blogach ludzie wymieniają się opiniami i doświadczeniami. Możesz też założyć własny wątek i poprosić o pomoc w wyborze najlepszej firmy kurierskiej, której oferta byłaby dostosowana do specyfikacji twoich usług.

 

Oczywiście nie możesz na 100% przewidzieć, że firma o której inni wypowiadają się pochlebnie w rzeczywistości jest rzetelna. Na forach nie brak nieuczciwych użytkowników, właścicieli lub pracowników firmy, podających się za zadowolonych klientów. Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że uda ci się uniknąć nieuczciwych firm.

 

Kiedy już na dobre rozpoczniesz współpracę z konkretną firmom skrupulatnie monitoruj jej poczynania i sprawdzaj czy rzetelnie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Bądź wyczulony na komentarze i uwagi klientów. Najczęstszymi grzechami popełnianymi przez firmy kurierskie jest niedostarczenie przesyłki na czas lub jej uszkodzenie. Co prawda klient ma możliwość zwrotu towaru, ale niesmak z powodu niewywiązanie się sprzedawcy z umowy pozostanie i mało prawdopodobne, że klient raz źle potraktowany będzie chciał znów skorzystać z naszej oferty.

 

Dla ciebie ważne są koszty, dla klienta – wygoda, czas dostawy oraz otrzymanie paczki w nienaruszonym stanie. Istotna zdaje się być także kwestia możliwości monitorowania drogi przesyłki oraz miejsca w jakim się aktualnie znajduje. Taką opcję oferuje obecnie coraz więcej firm.

 

Jeśli z jakiś powodów wynajęta przez Ciebie firma nie będzie spełniała Twoich i klientów oczekiwań najlepiej jak najszybciej zamienić ją na inną. Lepiej nie ryzykować utraty zaufania odbiorców, a tak się na pewno stanie jeśli choćby raz coś będzie nie tak.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena