Takie pytanie stawia sobie z pewnością wielu świeżo upieczonych właścicieli serwisów i sklepów internetowych. Zanim zdecydujesz się samemu walczyć z wyszukiwarkami, powinieneś wiedzieć, że to nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim nietrudno jest jednym nieprzemyślanym ruchem zepsuć cała pracę.

Data dodania: 2010-09-22

Wyświetleń: 1894

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ponadto kompleksowe SEO to długotrwały proces, któremu trzeba systematycznie, najlepiej codziennie poświęcać trochę czasu - czy warto? Najlepsze firmy promujące w wyszukiwarkach mają bardzo rozbudowaną infrastrukturę, dzięki której bardzo trudno będzie im dorównać. Na taką infrastrukturę składa się wiele domen internetowych, serwerów wirtualnych czy serwisów, które wspomagają pozycjonowanie. Wypracowanie takiej bazy zabiera sporo czasu, ale również sporo kosztuje. Osobom, które pytają mnie, co wybrać, polecam zasadniczo korzystanie z działalności wyspecjalizowanych osób lub firm. SEO - reklama internetowa jest na tyle skuteczna, że warto zainwestować w profesjonalistów. Ich konsekwentna i systematyczna praca przyniesie oczekiwane efekty - wzrost obrotów i zysków. A my sami, jako właściciele serwisu lub sklepu internetowego, będziemy mogli skupić się na innych sprawach, na których znamy się lepiej. Nie oznacza to jednak, że właściciel sklepu internetowego nie powinien posiąść pewnej wiedzy, która pozwoli mu konsekwentnie kontrolować pracę pozycjonerów. A co z modelem rozliczeń? Osobiście polecam dwie formy współpracy z agencją marketingową: Stała współpraca - taka współpraca polega na ustaleniu szczegółowych zadań pozycjonera. Płatności dokonuje się na podstawie faktury wystawionej przez firmę promujacą. Firma pozycjonująca podejmuje się kompleksowej pracy nad serwisem, zazwyczaj jest to w pierwszej kolejności zoptymalizowanie strony, a następnie sytametyczne wzmacnianie pozycji witryny w wyszukiwarkach dla wielu haseł. Pozycjonowanie wybranych haseł - serwis podpisuje w takich przypadkach zazwyczaj krótkoterminową umowę, na podstawie której firma promująca decyduje się wypromowac kilka wybranych przez sewris haseł. W systuacji, kiedy firma wypromuje dane hasło, otrzymuje określoną zapłatę. Która z form jest lepsza? Uważam, że powinniśmy szukać ofert zbliżonych do pierwszego wariantu. W takim przypadku współpraca będzie pełna, a działania kompleksowe. W przypadku drugiego wariantu jest to działanie na ,,pół gwizdka", nie będziemy zadowoleni z takiej współpracy, efekty nie będą dobre, sprzedaż się nie zwiększy, a zyski nie wzrosną. Ale wybór pozostawiam wam. Choć mam nadzieję, że moje skromne kilka zdań ułatwi go wam.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena