Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa przeprowadziła szacunki, z których jasno wynika, że przy obecnym stanie prawnym można będzie znaleźć na ten cel ok. 75 mld zł. Ministerstwo Transportu chce szukać pieniędzy w tzw. rezerwie integracyjnej, z której współfinansuje się projekty unijne, kredyty z międzynarodowych instytucji finansowych i wpływy pochodzące z akcyzy paliwowej. Ciężko powiedzieć o jakich konkretnie kwotach tutaj rozmawiamy. Szanse na sukces wzrosłyby na pewno po dokonaniu oczekiwanych zmian w prawie.
Najważniejsze zmiany dotyczą prawa budowlanego. Planowana jest też nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych, mająca przyspieszyć realizację inwestycji Ministerstwo Transportu przedstawiło także 4 priorytety związane z inwestycjami drogowymi. Oto one:
> skończenie autostrady A-1 ( Autostrada Bursztynowa łącząca Trójmiasto z Górnym Śląskiem, Łodzią, i Toruniem) oraz A-4 na całej jej długości (z Drezna przez Legnicę, Wrocław oraz Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, do samego przejścia granicznego na Ukrainę w Korczowej)
> oddanie autostrady A-2 od granicy z Niemcami do Siedlec
> drogi ekspresowe S-19 (pomiędzy granicami ze Słowacją i Białorusią)i S-3 (biegnącej ze Świnoujścia - Szczecina wzdłuż zachodniej granicy kraju przez Zieloną Górę, Głogów, Lubin do granicy czeskiej),
> inwestycje dotyczące bezpośrednio Euro 2012.