Bo po co właściwie chodzimy na szkolenia? Szkolenia, konferencja, prezentacje? Czy tylko albo czy przede wszystkim ze względu na zawartosc merytoryczną czy też dla innych powod

Data dodania: 2010-08-11

Wyświetleń: 2397

Przedrukowań: 1

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Niekiedy ze względu ma catering.

Dwa lata temu zdarzyło mi się być na prezentacji systemu ecommerce (szumnie nazwanej konferencją), która byłaby kompletnie straconym czasem, gdyby nie urocza sąsiadka i przede wszystkim, lunch.

Bo zarówno sam system jak i poziom prezentujących były... Spuśćmy na to zasłonę miłosierdzia...

Ktoś kiedyś powiedział mi, że najważniejszym elementem takich spotkań są nowe kontakty jakie można nawiązać. Faktycznie- zazwyczaj wynoszę z takich spotkań garść wizytówek i niekiedy właśnie to okazuje się najważniejsze. Znalazłem w ten sposób niejednego klienta czy kontrahenta.

Wystarczy wejść na jakikolwiek portal biznesowy żeby znaleźć mnóstwo ofert rożnego rodzaju imprez, spotkań,konferencji, szkoleń, biznes-mixerów i coraz częściej spotkań networkingowych.

Bo często właśnie networking jest wartością nie tylko dodana ale wręcz główna takich przedsięwzięć.

Kilku amerykańskich specjalistów zatrudnionych przez swoją firmę w Polsce, opowiadało kiedyś, że zadziwia ich zachowania jakie obserwują na różnego rodzaju spotkaniach biznesowych w naszym kraju.

W USA -mówili- większość osób rozgląda się i stara nawiązać kontakt z tymi których jeszcze nie zna. Podchodzą rozmawiają chwilę i idą dalej, do kolejnej nieznanej osoby.

W Polsce- kontynuowali- ludzie zbierają się po kątach, w zamkniętych grupkach znajomych. A jeżeli ktoś nie ma jakiejś grupki do której może się przyłączyć, to chowa się za talerzem, drinkiem czy przynajmniej materiałami konferencyjnymi.

Jest tez druga strona. Na niektórych spotkaniach (chyba tak naprawdę większości) można zetknąć się z czymś co wydaje niektórym networkingiem ale jest jego zaprzeczeniem. Kilka osób czatujących przy wejściu i wciskających swoje wizytówki. Najczęściej są to przedstawiciele multi level marketingu i branży finansowej.

 

Czym więc jest- coraz bardziej modny- networking?

Networking można zdefiniować jako

"Budowanie sieci kontaktów (mocnych i słabych) i wzajemnej wymiany zasobów i wzajemnego poparcia w celach biznesowych"

I oczywiście ta definicja wymaga rozwinięcia i wyjaśnienia i przede wszystkim umiejętności zastosowania tego co z niej wynika w praktyce.

co potrzebujesz robić a czego unikać by być skuteczniejszym w budowaniu sieci kontaktów:

1. Pamiętaj ze "dający dostają"

Podstawą networkingu jest nastawienie win-win i nastawienie na pomaganie innym a nie na branie od nich. To odróżnia profesjonalny networking od akwizycji, rozdawnictwa wizytówek i "układów"

2. Networking to nie sprzedaż. Prezentujesz siebie i swoja firmę/produkt ale przede wszystkim pytasz i myślisz "jak mogę pomóc".

3. Przede wszystkim słuchaj i pytaj. Okazuj zainteresowanie swojemu rozmówcy, niech czuje się dobrze w Twoim towarzystwie. Pomyśl sam od kogo kupujesz, z kim chcesz współpracować. czy nie jest tak, ze przede wszystkim z tymi których lubisz?

4. Twoje kontakty to Twoja własność. Przechodząc do innej firmy zabierasz je ze sobą. jak wie każdy dobry handlowiec te kontakty to bezcenny kapitał. Dbaj o swój personal brand, to on jest podstawą udanego networkingu.

5. Dbaj o jakość swoich kontaktów. Wymiana wizytówkę to jedynie początek budowania kontaktu. najpóźniej dzień po spotkaniu wyślij maila z podziękowaniem. Co jakiś czas odzywaj się do swoich kontaktów. NICZEGO NIE SPRZEDAWAJ! Wyślij informację o ciekawym wydarzeniu, życzenia urodzinowe czy świąteczne.

6.Zadbaj o odpowiednie opisywanie i segregowanie swoich wizytówek. Czy zdarzyło Ci się kiedyś zastanawiać "skąd mam tą wizytówkę"?

7. Pamiętaj że networking przynosi efekty w skali rocznej czy kilkuletniej. Czasem z zupełnie niespodziewanej strony. Dobrze żebyś miał też strategiczny plan rozwoju swojej kariery, swojej firmy.

8. Zadbaj zarówno o budowanie sieci mocnych jak i słabych więzi.

9. Wykorzystaj internet. Serwisy społecznościowe to fenomenalny sposób na budowanie swojego wizerunku eksperta i budowanie szerokiej bazy kontaktów. Pamiętaj, że wszystko co w sieci piszesz w niej pozostaje i Tworzy twój wizerunek. Popatrz na swoje zdjęcia, wypowiedzi oczami potencjalnego klienta, kontrahenta, pracodawcy.

10. Na końcu, bo ponoć to co na końcu najlepiej zapada w pamięć. ZADBAJ O SWOJE NASTAWIENIE! To podstawa nie tylko networkingu. Jakie masz myśli wchodząc na salę pełną ludzi? O sobie, o nich? Jest to przygodą, męką czy zabawą? Bo "ludzi trzeba kochać"... i być ich ciekawym. Więc raz jeszcze-

ZADBAJ O SWOJE NASTAWIENIE! A gdy to zrobisz to:

ZADBAJ O SWOJE NASTAWIENIE! Potem zajmij się resztą.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena