Cztery proste wskazówki jak zwiększyć skuteczność e-mail marketingu. Nie jest to "wiedza tajemna", ale kilka zasad, o których często wielu marketingowców zapomina.

Data dodania: 2010-07-16

Wyświetleń: 1794

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 6

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

6 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wyrażaj się jasno


E-mail to krótka forma komunikacji. Nie ma w nim miejsca dla kwiecistego języka i długich, wielokrotnie złożonych zdań. Oczywiście trzeba stosować podstawowe zwroty grzecznościowe takie jak odpowiednie powitanie czytelnika itp., ale jako całość wiadomość e-mail powinna być krótka i jasna. Przejdź do meritum tak szybko, jak to tylko możliwe. Daj swojemu nadawcy jasno do zrozumienia, czego od niego oczekujesz, co uzyska dzięki twojej wiadomości i w jaki sposób może to uzyskać (na przykład, żeby uzyskać zniżkę musi być wśród pierwszej setki osób, które odwiedzą daną stronę internetową).


Oferuj wartość, a nie informację


Zachęcaj swojego odbiorcę do tego, żeby przeczytał wiadomość i kliknął na odnośnik, który się w niej znajduje. Nie dziw się, że nudne, przydługawe wiadomości e-mail są kasowane natychmiast po tym jak czytelnik przeczyta kilka pierwszych linijek. Zachęcaj, ale nie dawaj zbyt wielu informacji w treści twojej wiadomości. Twoja strona ma być źródłem informacji - e-mail newsletter służy do komunikacji - pamiętaj o tym, jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing.


Preferuj tekst


Grafiki zajmują dużo czasu do załadowania i często wiadomości e-mail z grafikami i załącznikami są niezwłocznie kasowane albo oznaczane jako SPAM. Prowadząc kompleksowy e-mail marketing nie możesz sobie pozwolić na bycie zakwalifikowanym jako spamer.


Używaj tagu ‘alt', jeżeli stosujesz grafiki


Niektórzy ludzie widzą tylko tekst wiadomości e-mail, kiedy używają do jej odczytywania klienta WWW. Jeżeli zdecydujesz się na zawarcie grafik w swojej wiadomości, ale zapomnisz o tagach ‘alt' to cała wiadomość może dla odbiorcy nie mieć sensu lub czytelnik może nie zostać skłoniony do podjęcia pożądanego działania. Wypełnienie tagu ‘alt' pozwala na pokazanie co powinno znajdować się w tym miejscu wiadomości.

Licencja: Creative Commons
6 Ocena