1
głosów
- +

E-mail marketing - 3 porady

Autor:

Aktualizacja: 12.07.2010


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1404 razy czytane
  • 3 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Trzy krótkie porady na temat prowadzenia skutecznego, profesjonalnego i kompleksowego e-mail marketingu. Oczywiste dla zawodowców, bezcenne dla amatorów.


Porada 1: Powinieneś wiedzieć co chcesz zrobić


Stwórz w swoim umyśle obraz tego co chcesz osiągnąć dzięki e-mail marketingowi. Czy chcesz rozreklamować swój produkt? Czy chcesz zwiększyć sprzedaż? Czy chcesz poinformować swoich subskrybentów o wydarzeniu, które chcesz zorganizować? Jakiekolwiek są przyczyny, których chcesz prowadzić e-mail marketing, musisz znać cel jaki chcesz osiągnąć. Tylko w ten sposób będziesz w stanie łatwo nakreślić swoją strategię i szybciej stworzyć szablon wiadomości e-mail.


Porada 2: Sprawdzaj swoją bazę adresów


Żeby kampania e-mail była skuteczna, zawsze powinieneś sprawdzać swoje całe listy kontaktów, przed wysłaniem jakiejkolwiek partii wiadomości e-mail. Takie sprawdzenie musi zostać wykonywane okresowo, żebyś był pewny, że adresy e-mail do których chcesz dotrzeć w ogóle istnieją. W ten sposób może zweryfikować, czy adresy e-mail są „żywe", a także o okresie ich ważności - adresy e-mail mogą istnieć, ale wiadomości do nich nie docierają - trzeba wtedy określić kiedy dane adresy będą w stanie przyjąć naszą wiadomość. Kompleksowy e-mail marketing wymaga wysokiej dostarczalności.


Porada 3: Sprawdź, czy twoja grupa docelowa się nie zmieniła


Zdarza się czasem, że adres e-mail działa, format wiadomości jest dobry, ale osoba do której kierujesz swoją wiadomość nie używa już tego adresu e-mail. Ten scenariusz jest najbardziej prawdopodobny z korporacyjnymi adresami e-mail. Może się zdarzyć, że ktoś wpisał się na Twoja listę mailingową używając firmowego adresu e-mail, ale potem ktoś inny przejął jego stanowisko, wraz z adresem e-mail. Czy ta nowa osoba będzie zainteresowana twoim newsletterem, czy nie? Jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing musisz się tego dowiedzieć. Żeby to sprawdzić musisz zawrzeć w swojej wiadomości link umożliwiający wypisanie się z twojej listy oraz powinieneś regularnie przeprowadzać ankiety i prosić o informacje zwrotne od twoich odbiorców, na temat jakości wiadomości e-mail, które wysyłasz. Te osoby, które otrzymują twój newsletter „w spadku" po poprzednim właścicielu adresu będą mogły w ten sposób powiedzieć ci, czy chcą otrzymywać od ciebie wiadomości, czy nie.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij