W artykule chcę napisać o kroku numer jeden w internetowym biznesie/świecie czyli o dylematach dotyczących wyboru domeny ( zaznaczę, że w realiach roku 2010 - kto wie co będzie działać na Google za rok czy dwa ).
Chcąc się dostosować do technologii tego giganta coraz więcej firm dokonuje wyboru domeny w oparciu o kryterium obecności w TOP 10 .
Wybór nazwy domeny zależeć powinien od prowadzonego biznesu a tak ścislej mówiąc od słów kluczowych generujących wysokie wyniki w TOP 10 Google dla danej działalności.
Dla przykładu podam moją pierwszą domenę biznesową zarejestrowaną jeszcze w 2003 roku.
Domena ta to: www.montgomerysystem.com.pl i przez 3-4 kolejne lata funkcjonowała pod firmową stroną będąc tak naprawdę odsyłaczem czytanym na masowo rozdawanych wizytówkach.
Powszechną modą było rejestrowanie domen typu e-biznes, i-biznes, biznes24 itp. Mam nadzieję, że rozsądni przedsiębiorcy już tego nie praktykują.
Na przykładzie obecnej domeny mojego biznesu wytłumaczę dlaczego firmową stronę mam podpiętą pod :
1. POZYCJONOWANIE - słowo kluczowe do usług mojego biznesu = wsparcie do wyszukiwania nr 1- domena jest silna słowem kluczowym.
2. (-) myślnik = wyodrębnienie bloków słów mające na celu ... ułatwienie czytania przez wyszukiwarki oraz samą czytelność i przesłanie marketingowe ( wiemy co firma robi i jaką nazwę skrótową stosuje).
3. .pl - wymóg oczywisty - Top Level Domain dla obszaru na którym w MSystem działamy ( na chwilę obecną nie zamierzamy rzucać się na głęboką zagraniczną wodę ) - moc domeny z .pl jest wielokrotnie wyższa niż com nie mówiąc o org,biz itd itp.
4. domena nie jest koszmarnie długa a mam nadzieję łatwa do zapamiętania.
Myślę, że te 4 proste i podstawowe kroki pozwolą każdemu na wybranie domeny pozycjonującej dobrze jego www do TOP 10 Google.
Yaro.