Portal www.niekultura.pl zaprasza serdecznie na Arteterapię – mini festiwal sztuk audio-wizualnych z akcentem na audio. Przez pięć kolejnych dni zobaczyć będzie można aż dziesięć koncertów oraz wystawę rysunków. Zaczynamy od podboju stolicy już 20 czerwca, by dzień później przenieść się do Krakowa,

Data dodania: 2010-06-19

Wyświetleń: 2028

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

gdzie pozostaniemy do końca trwania festiwalu i spektakularnego finału – w Fabryce wystąpi bowiem żywa legenda francuskiego dub’u – zespół High Tone.
Zanim jednak dotrzemy do końca będzie nie mniej interesująco. Krakowską fazę Arteterapii rozpoczniemy w poniedziałek 21 czerwca od wernisażu wystawy rysunków Martyny Poznańskiej oraz wieczoru ze sztuką performance. Dzień później – “dźwięki znalezione” i ambientowe kolaże z dźwięków otoczenia i nagrań ze starych taśmach magnetofonowych. Wieczór kolejny to koncerty z muzyką swobodnie improwizowną i niezmiennie towarzyszący jej “element utraty kontroli”. Każdego dnia co najmniej dwa wydarzenia – z udziałem twórców lokalnych i przyjezdnych gości. Bierzcie znajomych i wpadajcie. Wszystkie imprezy poza koncertem finałowym – wstęp wolny !

Na festiwalu obecni będą między innymi:

Adam Thomas aka Preslav Literary School

Adam Thomas jest producentem, kuratorem i pisarzem z Wielkiej Brytani aktualnie mieszkającym w Berlinie. Jako Preslav Literary School Adam tworzy dźwiękowe kolaże w oparciu o stare nagrania z taśm lub dzwięki otoczenia nagrywane na dyktafon. Proces przetwarzania tych dźwięków, overdubbing i manipulacja na żywo prowadzi do powstania niezwykle wciągającego ambientowego słuchowiska. Adam wydał trzy płyty. Występował na wielu festiwalach w całej Europie m. in. z Machinefabriek, Leif Elggren, Sudden Infant, Antoine Chessex, Matt Elliott, Shitty Listener.

Martyna Poznańska

Zajmuje się dźwiękiem i rysunkiem. Dźwięk kradnie z tak zwanej rzeczywistości, a pomysły na rysunki wynikają zazwyczaj z okoliczności w jakich autorka siebie znajduje.
Większość została narysowana bambusowym piórkiem w barach, przestrzeniach tymczasowych jak lotniska, perony, poczekalnie, kolejki, samoloty, pociągi i tramwaje, w których pomimo obecności innych ludzi można znaleźć się w zupełnym odosobnieniu i zatrzymaniu. A to stanowi podstawę każdego rysunku, chwila zatrzymania, w której nawet ulotna myśl może odnaleźć swoją ilustrację.
Autorka przeczytała wiele książek dotyczących współczesnego świata i pojedynczego człowieka, który w dzisiejszych czasach na ogół jest sam, toteż w swoich rysunkach niekiedy w sposób nieoczywisty odwołuje się do wielu kołatających się w jej głowie teorii.
Część pokazywanych rysunków była już prezentowana w 2009 roku w postaci slajdów na nieistniejącym już squacie i podczas wystawy w JCC.
Ukradzione dźwięki są często poszarpane i brudne, odsłaniane przestrzenie nastręczają melancholijnych skojarzeń z miejscami ciemnymi i z gruntu nieprzystępnymi. Pozorny chaos znajduje swoje uzasadnienie w odzwierciedleniu sytuacji dzisiejszego świata.  Dublin, Berlin, Londyn, Tel Aviv, Nairobi, Kraków itd.. to prawowite miejsce wykradzionej miastom muzyki.


Licencja: Creative Commons
0 Ocena