Spośród szerokich możliwości rynku turystyki biznesowej aż 30% zajmują imprezy integracyjne i motywacyjne. Jest to doskonały sposób, aby podbudować dobre relacje wśród pracowników i stworzyć pozytywną atmosferę w pracy. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej decydują się na organizację imprez dla pracowników.

Data dodania: 2010-05-19

Wyświetleń: 3429

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Częściej niż imprezy integracyjne organizuje się tylko szkolenia. Ponad połowa firm korzysta z tej formy co najmniej raz w miesiącu. Inne rodzaje imprez biznesowych są wykorzystywane przez firmy raczej incydentalnie raz do trzech razy w roku. Modne stają się imprezy firmowe bez zbędnych kosztów tzw. eventy niskobudżetowe. W tej kategorii mieszczą się te imprezy integracyjne, których koszt organizacji nie przekracza 50 tys. euro.

Imprezy integracyjne pomagają zacieśnić więzi zespołu, wyeliminować niesnaski, wytypować liderów. Ich zadaniem jest usprawnienie współpracy i uświadomienie pracownikom, że pracują w firmie, której nie jest obojętne dobre samopoczucie załogi. Imprezy firmowe stanowią okazję do sportowej rozrywki, na którą nie każdy może sobie indywidualnie pozwolić. Imprezy integracyjne korzystają często z niekonwencjonalnych form aktywnego wypoczynku, takich jak: paintball, quady, zorbing, jazda na skuterach, gra w piłkę plażową, loty balonem i szybowcem, ogniska i wiele innych. Coraz popularniejsze stają się wieczory tematyczne, dzięki którym można przenieść się na chwilę w inny świat.

Raport przygotowany dla Polskiej Organizacji Turystycznej rzuca trochę światła na rynek imprez biznesowych w Polsce. Imprezy firmowe w zdecydowanej większości mają charakter dość kameralny. Zazwyczaj liczba uczestników imprezy nie przekracza 50 osób. Imprezy integracyjne dla pracowników trwają nie dłużej niż 2 dni. Wyjazdy organizowane są często w weekendy. Imprezy integracyjne organizowane są u nas w kraju. Imprezy zagraniczne wybierane są rzadko, zazwyczaj w przypadku konferencji.

Imprezy firmowe organizowane są najczęściej w hotelach lub innych obiektach użyteczności publicznej (teatrach, uczelniach, halach sportowych itp.). Przy okazji zazwyczaj organizuje się plenerowe imprezy integracyjne połączone z zabawą i konkurencjami teambuildingowymi. Taka forma rozrywki buduje zdrową rywalizację między pracownikami.

Agencja Show Service podaje, że pracownicy traktują imprezy integracyjne jako nagrodę za dobrze wykonaną pracę. Co drugiemu pracownikowi na więzi i utożsamianiu się z firmą, tylko potrzebuje inicjatywy pracodawcy. Imprezy firmowe stanowią dobrą okazję do uczczenia sukcesów firmy. Ponad 80% pracowników pytana o swoje odczucia po imprezie integracyjnej odpowiadała, że pomogło im to nawiązać bliższy kontakt z innymi współpracownikami.

Najpierw aktywnie potem relaks to model imprezy, która odpowiada największej grupie badanych pracowników. Pracownicy oczekują przede wszystkim integracji. Liczy się dla nich rodzaj atrakcji, jakie oferują imprezy integracyjne i możliwość spędzenia czasu ze współpracownikami. W ten sposób odpowiadało ponad 60% respondentów. Jest to budujące, ponieważ dla pracowników bardziej ważne jest budowanie relacji międzyludzkich niż praktyczne aspekty imprezy firmowej, takie jak lokalizacja, jedzenie czy alkohol. Połowa badanych oczekuje, że imprezy integracyjne będą "na luzie". 90% pracowników odrzuciło oficjalną formę imprezy. Najlepszą formą integracji pracowników jest przede wszystkim zabawa.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena