Blogi o modzie zdobyły swoją popularność na świecie już dobre kilka lat temu, za to w Polsce świat blogerów modowych bardzo intensywnie się rozkręca, dzięki czemu powstaje coraz większa liczba prywatnych pamiętników związanych z pokazywaniem własnych stylizacji. Posty, jakie pojawiają się na blogach o modzie są wielką inspiracja dla tysięcy czytelników. Z reguły blogerki pokazują to, co jest najmodniejsze w danym sezonie, ale chętnie też lansują nowe trendy i dzielą się swoimi pomysłami na pomysłowe przeróbki ubrań. Taki blog o modzie to po prostu kopalnia informacji i inspiracji modowych.
Co ciekawe, coraz więcej firm chce współpracować z blogerami, ponieważ wierzą one w potencjał, jaki mają ich prywatne strony internetowe związane z modą. Dziewczyny (czasem też mężczyźni, ale męskich blogerów jest bardzo mało jak na razie) stają się poniekąd pewnego rodzaju wyrocznią, która dyktuje to, co jest trendy, co warto mieć w swojej szafie. Oczywiście żadna z blogerek nikomu nie narzuca swojego stylu, lub swoich poglądów, to sami czytelnicy uznają pewne blogi o modzie za ciekawe i stają się wiernymi czytelnikami tych przez siebie wybranych.
W czym tkwi fenomen takiego wirtualnego pamiętnika jak blog o modzie? Na pewno jego wielką zaletą jest to, że taka strona jest bardzo subiektywna, czyli to co na niej się znajduje jest w większości subiektywnym odbiciem gustów autorki danego bloga o modzie. Dlatego też takie serwisy modowe są często dużo bardziej cenione od tych komercyjnych, które jak wiadomo bardziej nastawione są na czerpanie zysków, a nie na promowanie subiektywnych treści redaktorów i dziennikarzy. Dlatego zarówno i sami czytelnicy blogów o modzie, jak i firmy chcące współpracować ze stronami o tematyce modowej coraz bardziej doceniają to, jak wartościowy i znaczący jest prawie każdy blog o modzie.