Wgłębienie się w gąszcz minionych dziejów może być fascynującą przygodą. Nie zawsze jednak w szkole jest czas na spokojne omawianie ciekawych zagadnień.

Data dodania: 2010-05-17

Wyświetleń: 2108

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wgłębienie się w gąszcz minionych dziejów może być fascynującą przygodą. Nie zawsze jednak w szkole jest czas na spokojne omawianie ciekawych zagadnień. Po to istnieją kluby historyczne i różnorodne koła, zrzeszające przeróżnych pasjonatów. Na tematy historyczne można jednak w ciekawy sposób podyskutować nie tylko od święta. Niekiedy jest to konieczne, szczególnie dla osób, które z historią wiążą sprawę swojego wykształcenia, a szkoła nie jest w stanie spełmiać ich potrzeb i oczekiwań.

Komu potrzebne są korepetycje?

Korepetycje z historii adresowane są zarówno do maturzystów, jak i do osób, chcących poprawić swoje oceny. Nauka historii to bowiem nie tylko wkuwanie na pamięć dat, nazwisk i nazw własnych. To również pomoc w rozumieniu historii, wyjaśnianie natury zjawisk i procesów historycznych. Pomóc w tym mogą odpowiednio przygotowani nauczyciele. Zajęcia prowadzone mogą być w oparciu o testy maturalne na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Zadania zawarte w przykładowych arkuszach są bardzo podobne do tych, które występują na egzaminach maturalnych. Korepetycje z historii to zatem okazja, by w należyty sposób przygotować się do najważniejszego w dotychczasowym życiu egzaminu.

Jak odbywają się zajęcia?

Korepetycje z historii to także nauczanie według epok: starożytność, średniowiecze, nowożytność, wiek XIX, I i II wojna światowa, okres powojenny, „zimna wojna”. Zajęcia z dyplomowanymi nauczycielami to jednak nie tylko rozwiązywanie testów maturalnych. Można się także nauczyć analizy źródeł historycznych. Jest to nie tylko czytanie ze zrozumieniem, ale i właściwa percepcja dokumentów źródłowych z dawnych czasów. Wreszcie, uczeń po korepetycjach z historii nie powinien mieć problemu ze sformułowaniem dłuższych wypowiedzi o charakterze pisemnym z tematów historycznych. Powinien umieć opisywać procesy historyczne, wskazywać łączące je związki przyczynowo-skutkowe, stawiać tezy i dowodzić ich słuszności przy użyciu odpowiedniej argumentacji. Wszystkie te umiejętności przydają się nie tylko na maturze, ale już wcześniej, na egzaminie kończącym naukę w gimnazjum.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena