Międzynarodowe Targi Poznańskie to firma o wielkiej marce - organizatora największych i najlepszych imprez targowych w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, bogatej historii - która sięga słynnej Powszechnej Wystawy Krajowe (zwanej w skrócie PeWuKą) i ogromnym potencjale - który sprawnie zarządzany sprawia, iż od wielu lat, pomimo rosnących wysiłków konkurencji z innych miast, wciąż pozwala MTP zachować prymat na rynku.
Choć każdy opisany wyżej wątek jest nad wyraz ciekawy, to z punktu widzenia zarządzania przedsiębiorstwem, szczególnie ostatni zasługuje na dużą uwagę. Dlaczego? Dlatego, iż pokazuje, że dobrze przemyślana taktyka pozwala osiągać dobre wyniki niezależnie od aktualnej sytuacji ekonomicznej. Przykład? Oprócz najbardziej znanych imprez - jak Pol-Agra czy Poznań Motor Show, kalendarz MTP jest szczelnie przez cały rok szczelnie wypełniony licznymi mniejszymi wydarzeniami, często zaledwie jednodniowymi. Imprezy takie są jednak dobierane tematycznie w taki sposób, aby w razie rozwoju branży móc je łatwo połączyć w jedno większe, poważniejsze i, co najważniejsze, przynoszące większe zyski imprezy. Prostym przykładem może być tutaj Międzynarodowa Wystawa Zabezpieczań SECUREX, która stworzona została z kilku pomniejszych imprez (Wystawa Ochrony, Monitoring Poznań i kilku innych). Równocześnie jednak MTP nie zaniedbuje działania w drugą stronę. Decydując się często na ryzykowne kroki - np. wydzielenie pomniejszych imprez z imprez o uznanym dorobku, a następnie kreowanie z nich osobnych dużych wydarzeń - jak choćby osobna - zaledwie jednodniowa impreza Digital Photo (sprzęt do zdjęć cyfrowych, programy do obróbki, odzyskiwanie danych i zdjęć i wiele innych) stworzona poprzez wyłączenie pewnych tematów z takich wydarzeń jak Targi Komputerowe i Targi Sprzęty Fotograficznego. Patrząc na rozwój branży cyfrowej fotografii pomysł ten jednak wydaje się być naprawdę trafionym. Oczywiście wszystkie takie działania mają limit i na pewno z Poznań Motor Show nie zostaną wyłączone takie żadne tematy (motocykle i naprawa motycykli, samochody ciężarowe i transport drogowy, etc.) gdyż działanie takie mogłoby jedynie osłabić najsilniejsze targi motoryzacyjne w tej części Europy, ale z pewnością niejednym jeszcze MTP pozwoli sobie nas zaskoczyć. Tak czy inaczej warto zwrócić uwagę na niezwykle sprawne korelowanie imprez targowych z aktualnymi tendencjami rynkowymi, jakich dokonuje zarząd MTP, przykład sukcesu przedsiębiorstwa pokazuje, iż błędne, „na siłę" trzymanie się tradycji i raz ustalonego harmonogramu to zła droga i warto to zapamiętać. Wszak targi, z samej swojej nazwy winny odnosić się do tego, co aktualnie najlepiej się sprzedaje, prawda?