Pracuje, gdy Ty odpoczywasz. Nie śpi, nie idzie na chorobowe i nie pobiera pensji. Od razu wyjaśniam, że nie chodzi o niewolnika, choć to słowo dobrze do niego pasuje.

Data dodania: 2010-04-09

Wyświetleń: 2468

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pracuje, gdy Ty odpoczywasz.

Nie śpi, nie idzie na chorobowe i nie pobiera pensji.

Od razu wyjaśniam, że nie chodzi o niewolnika, choć to słowo dobrze do niego pasuje.

Autoresponder – bo o nim mówimy, to program automatycznie wysyłający zakolejkowane wiadomości e-mailowe. Bardzo przydatny w każdej działalności o profilu internetowym, gdyż:

Nawiąże kontakt z klientem.

Przekaże klientowi niezbędne informacje o przesyłce.

Podziękuje klientowi za zakup.

Za klika, lub kilkanaście dni odnowi kontakt z klientem.

Zaoferuje klientowi kolejny zakup.

Na czym polega autoresponder:

Autoresponder automatycznie wysyła kolejne wiadomości w zdefiniowanych przez ciebie odstępach czasu. np:

Dzień 1 - wysyłka e-maila z treścią ABC,

Dzień 2 - wysyłka e-maila z treścią DEF,

Dzień 5 - wysyłka e-maila z treścią GHI itp.

Dodatkowo w autoresponderze:

Możesz wysłać zbiorową wiadomość do wszystkich.

W dobrym autoresponderze możesz tworzyć wiele kont - np. każde konto do obsługi klientów z innego targetu.

Praktyczne porady na wykorzystanie autorespondera:

1. Jeśli prowadzisz blog: zauważ, że wiele osób, które trafia do Ciebie na stronę nie przeczyta nawet kilku wpisów. Co więcej, spora część z nich już nigdy do Ciebie nie wróci. Dlaczego by ich nie zatrzymać? A wystarczy zamieścić na stronie formularz: "zaprenumeruj wpisy bloga", ludzie zaczną się wpisywać, a autoresponder co kilka dni podeśle im kolejny wpis.

Odkąd wykorzystałem ten sposób na moim blogu firmowym, zauważyłem, że odsetek "uciekających" czytelników znacznie się zmniejszył.

2. Jeśli masz stronę internetową i chcesz przyciągać do niej czytelników, wystarczy zamieścić formularz na stronie np: "Kilkadziesiąt najlepszych dowcipów na e-maila". Ludzie z chęcią się zapiszą na coś tak innowacyjnego, a Ty złapiesz z nimi kontakt. Nie zaszkodzi czasem podesłać im informację o zmianach w Twoim serwisie, albo reklamę Twojego nowego produktu. Jeśli będą otrzymywali w większości merytoryczną treść, taki e-mail będzie przez nich czytany.

Skąd o tym wiem? Bo sam to stosuję!

3. Jeśli sprzedajesz np. sprzęt turystyczny, warto zamieścić formularz "zaprenumeruj nowości turystyczne". Ludzie będą się zapisywali na Twój newsletter, a Ty raz na kilka dni (tygodni) podeślesz im coś ciekawego z branży. Docenią to, a Ty w ich oczach wypozycjonujesz się jako ekspert w swojej branży.

Jak myślisz, u kogo kupią następnym razem?

4. Załóżmy, że sprzedajesz towar zużywalny np perfumy, czy karmę dla psów. Wiesz, że klient powinien zużyć towar po np. 50 dniach. Co możesz zrobić? Zaraz po sprzedaży towaru dopisujesz klienta do autorespondera. I tak np:

W 1-szej wiadomości autoresponder wysyła mu podziękowanie za zakup.

Za kilkanaście dni w 2-ej wiadomości autoresponder wysyła mu coś ciekawego np. o wpływie perfum na samopoczucie, lub wpływie karmy na żywotność psa itd. W Internecie znajdziesz masę różnych inspiracji.

W 40 dniu, na ok. 10 dni przed planowanym "zużyciem" towaru autoresponder przypomina Twojemu klientowi o konieczności dokonania zakupu. Może zaproponować też kod rabatowy itd dla stałych klientów.

5. Inna opcja - zmodyfikowany powyższy przykład. Jeśli sprzedajesz np. perfumy, zakładasz osobną listę do każdego zapachu. Wyobraź sobie zdziwienie klientki, jak np. po 40 dniach (a więc tuż przed zakupem kolejnej flaszki) dostanie od Ciebie (programu) wiadomość, że np Britney Spearce używa jej ulubionego zapachu ltd. Będzie mile zaskoczona, że po tylu dniach pamiętałeś jaki zapach kupiła. U kogo kupi następną flaszkę? Dziś opiszę Ci kilka tricków, które dzięki zastosowaniu autorespondera przynoszą mi nowych subskrybentów i generują ruch na moich komercyjnych stronach WWW, co w praktyce przekłada się na wzrost sprzedaży.

6. Oprócz tego, że autoresponder automatycznie wysyła zakolejkowane wiadomości, można z niego wysłać wiadomość jednorazową do wszystkich na raz. Bardzo często to stosuję, gdyż w ten sposób mogę poinformować subskrybentów o nowej akcji w mojej firmie (nowy kurs, promocja w sklepie z pieczątkami itp).

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat autoresponderów, poznać ich zalety i korzyści, jakie możesz dzięki nim osiągnąć, zapraszam na: http://autoresponder.intergrupa.pl

Licencja: Creative Commons
2 Ocena