Z pomocą przychodzą w takiej sytuacji programy, które same tworzą tak zwany unikalny content. Takich programów znajdziemy w sieci mnóstwo. Większość z nich polega na tym, że zaciąga wiadomości z kanałów rss, lub z innych stron, które mają dużo treści (np. Wikipedia) i zmienia kolejność akapitów, lub łączy pojedyncze akapity z kilku wiadomości w nowy artykuł. To co w ten sposób powstaje to oczywiście całkowicie pozbawiony sensu tekst, który służy tylko do pozycjonowania i ma za zadanie odsunąć od pozycjonera niebezpieczeństwo powstania tak zwanego duplicate content, który sprawia, że budowanie zaplecza nie polepsza pozycji pozycjonowanej strony. Dodatkowo teksty takie w żaden sposób nie są związane z tematyką strony, gdyż są wybierane losowo przez system.
Istnieją też inne rozwiązania. Są dostępne programy, które wymagają od nas poświęcenia czasu na napisanie tekstu, ale później same ten tekst zmieniają tak, że pozostaje on sensowny, a jednocześnie nie podpada pod kategorię duplicate content. Działanie takich programów polega na specjalnym przygotowaniu tekstu, który system ma później losowo zmieniać. W tekście za pomocą specjalnych znaczników zaznaczamy miejsca w których na przykład system wstawia zamiennie synonimy, albo zmienia kolejność wyrazów. Pozwala nam to kontrolować treść i jednocześnie daje możliwość wyprodukowania dużej ilości różnorodnej treści w krótkim czasie.
Wraz z postępem techniki i przeważaniem nowych kanałów komunikacji nad starymi, tworzą się zupełnie nowe potrzeby i specjalizacje, takie jak na przykład pozycjonowanie stron. Internet jako miejsce docierania do klienta staje się przedmiotem działań mających na celu podniesienie pozycji strony, które w dzisiejszych czasach nie polegają tylko na optymalizowaniu strony pod wyszukiwarki, ale także poprawianiu jej pozycji za pomocą zewnętrznych odnośników do niej. Właśnie do tego typu działań wykorzystywane są opisywane wyżej rozwiązania.