Z roku na rok obserwujemy znaczny wzrost liczby osób, które odwiedzają strony www. Internet wywiera ogromny wpływ na decyzje konsumenckie, a także otwiera przed przedsiębiorstwami nowe kanały sprzedaży. Czasem same informacje znalezione w sieci oddziałują na decyzje zakupowe konsumentów.

Data dodania: 2009-10-19

Wyświetleń: 1690

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 7

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

7 Ocena

Licencja: Creative Commons

Stale rośnie liczba małych, średnich i większych firm, które strony internetowe uważają za podstawowe wsparcie dla swoich celów strategicznych. Nie jest to jednak cel ograniczony jedynie do posiadania strony, ale stanowi integralną część strategii biznesowej firmy dotyczącej wszystkich kanałów sprzedaży i komunikacji z kontrahentami.

E-biznes nowej generacji = oprogramowanie nowej generacji.

Dobre oprogramowanie nowej generacji powinno zapewniać obsługę elementów B2B i B2C. Zintegrowane na jednej platformie rozwiązania i kanały komunikacji z konsumentami - w modelu B2C i partnerami handlowymi - w modelu B2B, między innymi takich jak:

- zarządzanie katalogami produktów,

- wielopoziomowe kanały sprzedaży

- integrację z wewnętrznymi i zewnętrznymi systemami.

E-biznes nowej generacji oznacza prowadzenie działalności w sposób pozwalający wykorzystać dostępne i zintegrowane kanały sprzedaży. Ważna jest w tym wypadku wygoda Klientów i to, że sami mogą zdecydować jak, gdzie i kiedy jest im wygodnie komunikować się z firmą. I niezależnie od tego, czy Klient wybierze strony internetowe czy tradycyjne zakupy, w sieci powinien otrzymywać te same, a nawet lepsze warunki handlowe i sprofilowane informacje.

Oprogramowanie musi umożliwiać szybkie tworzenie i rozwój metod integrujących wszystkie kanały sprzedaży za pomocą przystępnych narzędzi i sprawdzonych technologii. Niezależnie od tego, do kogo strony internetowe są skierowane, oprogramowanie powinno umożliwiać sprzedawcom wejście w życie rozbudowanych strategii marketingowych, zwiększenie sprzedaży, obniżenie kosztów, rozszerzenie zasięgu rynkowego i ugruntowanie relacji z Klientami.

W Polsce relacje „Business to business" są coraz częściej przenoszone na obszar internetu. Ułatwia to firmom zaprezentowanie oferty i zautomatyzowanie obsługi. Strony internetowe umożliwiają prowadzenie biznesu producentom i dystrybutorom wszystkich dóbr. Bo nieważne, co sprzedają, ale ważne, że posiadają dodatkowy kanał sprzedaży i mogą zoptymalizować swoją pracę.

Duży plus jest taki, że z handlu elektronicznego korzystają na świecie niemal wszystkie branże. Wdrażają one rozwiązania sprzedaży online, ponieważ platforma e-biznes usprawnia zachodzące w firmach procesy i przynosi oszczędności w wielu obszarach: działu sprzedaży, reklamacji, marketingu, logistyki i magazynu. Strony internetowe wspomagają obsługę Klientów, zwiększają ich satysfakcję, poziom lojalności, a w rezultacie zwiększają dochody sprzedających.

Dobre oprogramowanie pomoże rozwiązać firmie wiele problemów. Co istotne usprawni zarządzanie informacją o produktach oraz ich dostępności. Najważniejsza jest bowiem satysfakcja partnerów biznesowych i utrzymanie ich lojalności. Nie wystarczy już zamieszczenie na stronach www katalogu produktów i zapewnienie klientom kilku opcji składania zamówień i dokonywania płatności.

Nabywca oczekuje również intuicyjnej nawigacji, aktualnych informacji i spersonalizowanych stron, które zagwarantują mu sprawny dostęp do interesujących go artykułów. Posiadając własne strony internetowe należy pamiętać o ich promocji, łączeniu artykułów w pakiety, proponowaniu każdemu Klientowi produktów dodatkowych czy alternatywnych.

Więcej artykułów sprzedanych to większe dochody.

Licencja: Creative Commons