Wiele osób myśli o założeniu własnego biznesu, który przynosiłby zarówno satysfakcję, jak i duże zyski. W dobie dbałości o wygląd dobrym pomysłem jest postawienie na branżę kosmetyczną. Salon kosmetyczny to sposób na przyjemny i dochodowy biznes, na który jest zapotrzebowanie w małym, jak i w dużym mieście.

Data dodania: 2009-10-03

Wyświetleń: 6130

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Już od kilku lat obserwowany jest wyraźny rozkwit branży kosmetycznej, która szybko rozwija się zarówno w małych, jak i w dużych miastach. Powstają coraz to nowe salony kosmetyczne, a spora ich ilość cieszy się stałą grupą zadowolonych klientek i nie narzeka na brak zysków. Zainteresowanie pielęgnacją w salonach kosmetycznych niewątpliwie związane jest z coraz większym naciskiem, jaki kładzie się na wizerunek – zarówno w pracy, jak i poza nią. Powodem tej popularności i dochodowości biznesu kosmetycznego jest też to, że łączy on w sobie dwie niezwykle ważne kwestie: dbałość o urodę i relaks. Nic więc dziwnego, że otwierane są kolejne salony kosmetyczne, a te istniejące ciągle pracują nad swoją ofertą.

„Koszt otwarcia salonu uzależniony jest od wielu czynników. Wpływ na to mogą mieć m.in. zasobność oferty, klasa sprzętu i kosmetyków, lokalizacja. Mały salon, w niedużym mieście to wydatek ok. 30 tyś. zł, podczas gdy salon z dużą ilością urządzeń, kilkoma łóżkami, bądź kabinami do opalania oraz sprzętem do fotoepilacji może kosztować 200 tyś. zł i więcej.” - mówi Dawid Sipowicz, autor bloga www.mojsalon.pl i właściciel sklepu z profesjonalnym sprzętem kosmetycznym www.eversun.pl.

Obecnie, aby otworzyć salon kosmetyczny nie trzeba mieć wykształcenia kosmetycznego – takowe musi mieć natomiast nasz personel. Mając jednak odpowiednie wykształcenie można zacząć prowadzić mały salon w pojedynkę, decydując się na samozatrudnienie. Gdy prócz kosmetyki zapragniemy mieć w swym gabinecie także usługi fryzjerskie, manicure i solarium, wówczas pojawi się potrzeba zatrudnienia kilku osób.

Na drodze do otwarcia biznesu jak zawsze czeka na przedsiębiorcę kilka dylematów. Jednym z nich jest dobór sprzętu: „Początkujący właściciele salonów często pytają mnie, jaki sprzęt warto jest mieć w salonie. Wiele zależy od specyfiki gabinetu, klienta docelowego, ale i lokalnego rynku usług kosmetycznych. Niewątpliwie jednak zawsze warto jest stawiać na sprawdzone marki i renomowane aparaty wysokiej jakości, które umożliwią wykonywanie skutecznych, ale i komfortowych zabiegów - wyjaśnia Dawid. - Gdy zależy nam na oszczędności miejsca i pieniędzy, a nie chcemy przy tym oszczędzać na marce, można zdecydować się na urządzenia multifunkcyjne, gdzie jeden aparat zastępuje kilka innych. Jest jeszcze inna opcja, mianowicie sprzęt mobilny, który jest tańszy od urządzeń stacjonarnych, a można go używać zarówno w salonie, jak i w domu klienta.”

Z punktu widzenia właściciela ważne jest oczywiście, by salon jak najszybciej zaczął na siebie zarabiać. Warto wziąć to pod uwagę już na wstępie i inwestować w takie sprzęty, na których zabiegi mają szansę sprzedać się w danej okolicy. Otwierając salon powinno się brać pod uwagę czynsz, który w centrum dużego miasta może sięgać kwoty 6 tyś. zł i więcej. Najrozsądniej jest wybrać więc taki lokal, w którym każdy metr kwadratowy będzie na siebie zarabiał. Zazwyczaj droższe są lokale na parterze, dysponujące własną witryną. Tańszą opcją może być natomiast salon zlokalizowany na piętrze, ale w takim przypadku trzeba zadbać o odpowiednie wyeksponowanie gabinetu – brak witryny warto wówczas zrekompensować przyciągającym uwagę bannerem, albo neonem, który bardzo dobrze sprawdzi się zwłaszcza zimą, gdy już po południu robi się ciemno.

Zakładając salon kosmetyczny nie sposób zapomnieć o roli dobrej reklamy i sposobach przyciągnięcia klientów. Na pewno warto postawić na ulotki i plakaty, a także wpisy w internetowych katalogach branżowych. Bardzo dobrym sposobem na promocję jest własna strona internetowa, gdzie ciekawie można zaprezentować ofertę salonu, aktualne promocje, galerię i wszystko to, co o naszym gabinecie wiedzieć powinni potencjalni klienci. Ważne są również rabaty dla stałych klientów – można więc wprowadzić program lojalnościowy, karnety i kartę stałego klienta. Ciekawa oferta, interesujący wystrój salonu kosmetycznego, wykwalifikowany personel i przemyślana reklama to podstawa. I choć branża kosmetyczna to konieczność stałego rozwoju i doskonalenia swoich usług i wiedzy, może przynieść nie tylko spore zyski, ale i ogromną satysfakcję.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena