Czy wiesz, co copywriter powinien wiedzieć na temat twojego produktu albo usługi zanim zacznie pisać dla niego reklamę lub ofertę? Przeczytaj poniższy artykuł o copywritingu, żeby się tego dowiedzieć.

Licencja: Creative Commons

Data dodania: 2009-09-17

Wyświetleń: 3428

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Zanim copywriter napisze pierwsze zdanie oferty, to musi mieć wiedzę na temat:

1. celu oferty
2. co jest grupą docelową
3. produktu albo usługi


Cel oferty - tzn. co chcesz, żeby oferta osiągnęła. Co chcesz, żeby czytający zrobił? Nie musi to być od razu sprzedaż, ale np. prośba o wysłanie broszury, telefon do ciebie, umówienie się na spotkanie itd.

Im copywriter więcej wie o grupie docelowej dla produktu/usługi, tym łatwiej będzie mu przekonać tę grupę do tego, że rzeczywiście warto zainwestować w to, co proponujesz.

Im większa jest wiedza copywritera na temat grupy docelowej, tym najczęściej skuteczniejsza jest oferta.

Jedna rzecz to określić grupę docelową, a druga to zdobyć na jej temat jak najwięcej informacji. Nie jest to bardzo łatwe, ale też nie musi wymagać wielkich kosztów - co jest dobrą wiadomością dla małych firm. 

Copywriter powinien "wczuć się" w przedstawiciela grupy docelowej. Jeśli kiedyś spuściłeś z oczu dziecko (przyjaciela, kota albo psa) i nie mogłeś go znaleźć, to pewnie próbowałeś domyślić się gdzie poszło – możliwe, że starałeś się myśleć w taki sposób, w jaki mogło myśleć dziecko. Mniej więcej na tym samym polega "domyślanie się" potrzeb, jakie może mieć grupa docelowa dla produktu/usługi.

Zwykle trzeba:

1. Czytać gazety, czasopisma, książki, które czyta grupa docelowa.
2. Oglądać filmy, programy telewizyjne.
3. Tak samo postępować w przypadku programów radiowych.
4. Rozmawiać z ludźmi, którzy mogą być potencjalnymi klientami.
5. Analizować oferty/reklamy konkurencji (jeśli są dobre).


Oprócz wiedzy na temat grupy docelowej, na potrzeby copywritingu copywriter powinien wiedzieć jak najwięcej na temat produktu, który opisuje. Powinien zadać takie pytania jak:

1. Co to jest? Z czego ten produkt jest zrobiony?
2. Dlaczego został stworzony albo wymyślony?
3. Skąd się wziął?
4. Od kiedy jest na rynku? Kiedy został wymyślony?
5. Jak został stworzony? Jakie są korzyści z używania tego produktu?

Licencja: Creative Commons