Czy wiesz jak powinna wyglądać twoja oferta? Co zrobić, żeby nie była nachalna? Jak sprawić, żeby potencjalni klienci chętnie ją czytali? Jeśli przeczytasz ten artykuł, dowiesz się tego.

Data dodania: 2009-09-10

Wyświetleń: 5300

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każdego dnia człowiek ogląda średnio 3,5 tys. reklam. Zobaczy je w telewizji, na billboardach i posłucha w radiu. Mało prawdopodobne, żeby taka osoba chciała zobaczyć na stronie www twojej firmy kolejną nachalną reklamę.

Istnieje pewna, raczej niewielka, grupa użytkowników Internetu, która dokładnie wie, co chce kupić i szuka tylko najkorzystniejszej oferty. Ale jest też druga grupa, dużo większa, która jest zwyczajnie niezdecydowana. Ta grupa szuka przede wszystkim informacji.

Niewiele jest ludzi, którzy przeglądają strony internetowe po to tylko, żeby czytać reklamy. Większość z nich chce najpierw znaleźć wartościowe informacje i dopiero później dzięki nim podjąć decyzję o zakupie. (Dlatego copywriting i pisanie skutecznych i równocześnie ciekawych ofert tak dobrze sprawdza się w Internecie).

Nie chodzi tu tylko o drogie produkty. Zanim klient kupi coś taniego, np. książkę, również musi się chwilę zastanowić. Wiele osób zanim kupi książkę przegląda recenzje i opinie innych czytelników, żeby upewnić się, że warto poświęcić czas i pieniądze na jakiś tytuł.

Wiele firm traktuje Internet jak jakiś wielki kanał sprzedaży wysyłkowej (prawie jak Telesklep albo Mango24). Strony takich firm to albo nieskuteczna i nachalna reklama, albo - druga skrajność - nieskuteczna i niekonkretna reklama jak z ulotki.

Copywriter powinien najpierw napisać na stronie WWW o problemach klienta i o tym jak je rozwiązać dzięki konkretnemu produktowi albo usłudze, a dopiero potem przekonać do tego, że warto wydać na to rozwiązanie pieniądze.

Strona www firmy nie może być "normalną" reklamą. Taka strona powinna pomagać klientom. Dać im informacje, których szukują. Być raczej poradą niż wciskaniem rozwiązań, które sprzedaje firma. Według Davida Ogilvy-ego tekst-ofertę, która przypomina artykuł przeczyta sześciokrotnie więcej osób niż zwykłą reklamę. Dlatego warto zainwestować w profesjonalny copywriting, bo im więcej osób przeczyta twoją ofertę, tym więcej z niej skorzysta.

Licencja: Creative Commons