Jeśli twojej oferty (albo reklamy) nikt nie przeczyta, to oczywiście nie zwiększy ona sprzedaży. Proste. Żeby ktoś przeczytał twoją reklamę, to najpierw musi ona przyciągnąć czyjąś uwagę.
Pamiętaj o wielkiej konkurencji z jaką musisz się liczyć w przypadku przyciągania uwagi potencjalnych klientów. Nikt poza tobą nie czeka na ukazanie się twojej reklamy albo oferty. Wszyscy (za wyjątkiem ciebie) woleliby raczej poczytać najnowsze wiadomości, obejrzeć ciekawe wideo w Internecie albo przejrzeć jakieś artykuły albo nawet zerknąć na nekrologi…
Ty, czyli reklamodawca, jesteś nieproszonym gościem albo właściwie – intruzem. Nikt nie zapraszał cię do domu osoby czytającej gazetę, miesięcznik albo stronę internetową.
Ten ktoś kupił czasopismo dla newsów, rozrywki albo porad, które mają dla niego pewną, bardzo osobistą wartość. To coś, co twoja reklama także musi dostarczyć... jeśli ma mieć choćby najmniejszą szansę, żeby powalczyć o jego uwagę z prawdziwymi artykułami.
Copywriting czyli pisanie tekstów reklamowych to nie jest piękne pisanie o niczym.
Jeśli reklamy twojego produktu mają być skuteczne, to musisz sobie zdawać sprawę z tego, że ludzie nie lubią i nie chcą czytać reklam. Co można zrobić? Stworzyć taką reklamę, którą łatwiej przeczytać niż pominąć. Jeśli będzie interesująca, to zostanie przeczytana.
Musisz się liczyć też z tym, że czytelnik przegląda średnio co najwyżej cztery reklamy w czasopismach. Zatem twoja reklama też nie może być nudna.
Co możesz zrobić, żeby twoja reklama była ciekawa? Copywriter powinien napisać o tym, jakie problemy ma twój potencjalny klient i jak może skorzystać na twoim produkcie albo usłudze. Tekst oferty musi być ciekawy i intrygujący. Ale od czego zacząć? Od przykuwającego wzrok nagłówka. To od niego zaczyna się dobra reklama i to on jest podstawą dobrego copywritingu.