Czy wiesz, jak tworzyć oferty, które skutecznie sprzedają? Wiesz jaki jest najważniejszy element każdej oferty? Dowiesz się, gdy przeczytasz ten artykuł.

Data dodania: 2009-09-01

Wyświetleń: 4283

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nagłówek jest jednym z najważniejszych elementów w ofercie. Nagłówek powinien zachęcić potencjalnego klienta do tego, żeby przeczytać dalszy tekst oferty. To po prostu pierwsza rzecz, którą widzi i dlatego jest ważna.

Każdy dobry copywriter powinien wiedzieć jak stworzyć nagłówek, który wciągnie klienta i zmusi go do tego, żeby czytał dalej (a to wcale nie jest takie proste).

Bardzo często oferty i reklamy (a już na pewno te niewielkich rozmiarów) nie mają nagłówka wcale. Dlatego najczęściej mają też mizerną skuteczność.

Na pewno słyszałeś, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Twój nagłówek jest właśnie "pierwszym wrażeniem" potencjalnego klienta o tobie, twoich produktach, usługach i o firmie.

Zaciekawienie klienta to dobry pomysł na "pierwsze wrażenie", prawda? Chcesz, żeby klient chciał wiedzieć więcej (i to teraz!).

Nagłówki spełaniają 3 podstawowe funkcje w copywritingu:

1. zainteresować klienta,
2. przekazać wiadomość,
3. przekonać potencjalnego klienta, że warto czytać dalej.


W copywritingu jest wiele technik tworzenia dobrych nagłówków. Bez względu na to, z jakiej techniki skorzysta twój copywriter, musisz wiedzieć, że najskuteczniejsze nagłówki zawsze mówią albo o problemie klienta, albo o wielkiej korzyści, którą otrzyma. Nazwa firmy i puste slogany nie są nagłówkami. 

Zakładając, że sprzedajesz lek na ból głowy, to nagłówek w twojej ofercie musi odwołać się do problemu klienta (bez względu na to, czy to reklama w Internecie, czy w gazecie) .

Nie masz większysz szans na przykucie uwagi klienta, jeśli napiszesz wielkimi literami tylko nazwę produktu. Co innego jeśli zwrócisz uwagę na to, czego rzeczywiście klient potrzebuje: "Boli cię głowa?" (problem) albo "Jak w 10 sekund pozbyć się bólu głowy?"

Wszystkie twoje materiały reklamowe powinny być zgodne z główną zasadą copywritingu: nagłówek powinien być we wszystkich twoich materiałach. W przeciwnym razie wydajesz pieniądze na reklamę, która nie jest skuteczna.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena