Zwiększa się wtedy prawdopodobieństwo, że potencjalny klient nie wyrzuci takiego gadżeciku od razu do kosza i tym samym nie puści naszej firmy w niepamięć. Jeśli zaoferujemy coś praktycznego i użytecznego możemy zyskać zadowolonego klienta, który nie pomyśli, że "jakie gadżety reklamowe, taka firma".
Znakomitym przykładem takiego przydatnego gadżetu są smycze reklamowe, który łączą w sobie zalety gadżetu reklamowego z użytecznością. Warto zadbać o to, żeby ta "reklamowość" w smyczach była niezbyt nachalna, bo gdy przesadzimy, nasz potencjalny nie będzie chciał nosić na tym kluczy czy telefonu komórkowego. Jakieś dyskretne logo naszej firmy i niewielki napis, powinien być najbardziej odpowiednie. Zwróćmy uwagę także na solidność wykonania naszej smyczy, czy nie jest ona zbyt słaba i czy samoczynnie się z niej nic nie wypina. Nie chcemy chyba, żeby użytkownik coś zgubił? Nie wpłynęłoby to zbyt dobrze na opinię o naszej firmie...