Czy istnieje "złoty klucz", który uczyniłby Cię menadżerem doskonałym. Na rynku dostępne są dziesiątki szkoleń, książek, stron poświęconych temu tematowi i wszystkie one zalecają pewne zachowania, uczą komunikowania, a nawet zdradzają techniki sprzedaży. 

Data dodania: 2009-08-12

Wyświetleń: 2783

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pytanie: ile z tych informacji wykorzystujesz w praktyce? Czy poświęcasz codziennie czas na refleksje co można ulepszyć w funkcjonowaniu Twojego biznesu? Kiedy ostatnio kupiłeś sobie na własność i przeczytałeś książkę polecaną Ci przez twojego sponsora?


Jeśli Twoim celem jest odniesienie sukcesu w branży marketingu sieciowego musisz inwestować w Siebie, musisz stale się rozwijać, szukać wciąż nowych metod rozwoju, a potem konsekwentnie , dzień po dniu, tydzień po tygodniu stosować to w praktyce.


Oto kilka rad, którymi chcę się z Tobą podzielić.
1. Jako idealny menadżer firmy MLM musisz posiadać perfekcyjną znajomość produktu (usługi) jaki oferujesz. Jako sprzedawca jesteś codziennie narażony na odrzucenie, porażkę, więc jeśli nie będziesz mieć w małym palcu wszystkich potrzebnych informacji- nie dasz rady, nie pokonasz konkurencji.
2. Niezmiernie ważna jest też doskonała znajomość firmy jaką reprezentujesz. Tylko jeśli będziesz wiedział co się dzieje w firmie, jaka jest jej strategia i pozycja na rynku- możesz się z nią w pełni identyfikować. Czy rozumiesz i znasz wszystkie plusy planu marketingowego jaki proponuje twoja firma?
3. Produkty konkurencji. Ty i Twoi partnerzy musicie wiedzieć z kim, być może, rywalizujecie na rynku.

Proste, prawda? A co zrobić by w 100% zastosować te punkty w praktyce?
Potrzebny jest pewien standard postępowania, który dotyczy m.in. spotkań lub nawet regularnych narad z Twoimi bezpośrednimi menadżerami.
Na tych spotkaniach należy poruszać przede wszystkim sprawy, które chcieliby oni poruszyć, ale sprawy związane bezpośrednio z Waszą pracą. Warto zachęcić uczestników do przygotowania krótkich wystąpień, prezentacji dotyczących waszych produktów, firmy, radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Stymuluj kreatywność swoich ludzi, prowadź burze mózgów i wdrażaj regularne ćwiczenia.


Aby takie narady nie zamieniały się w tzw. „herbatka u Tadka”, Ty jako organizator, „szef” musisz mieć konkretny plan i konsekwentnie się go trzymać.
1. Ustal termin, miejsce i czas jaki chcesz przeznaczyć na to spotkanie.
2. Zastanów się, którzy z Twoich aktywnych menadżerów powinni się tam znaleźć. Co mogą zyskać z uczestnictwa.
3. Przygotuj konkretny temat, problem, który będzie omawiany i rozwiązany podczas tego spotkania.
4. Niech każdy uczestnik ma do wykonania jakieś zadanie, np. omówienie planu marketingowego, rozwiązanie jakiegoś problemu i niech przedstawi to całemu zespołowi. „Nie wpuszczaj na naradę ludzi, których jedynym celem jest niekontrolowana rozpaczliwa lewatywa umysłowa, a nie merytoryczna dyskusja nakierowana na rozwiązanie problemu.” 
5. Zawsze na koniec ustalcie termin kolejnego spotkania.
 Kilka słów o atmosferze jaka powinna panować na takich spotkaniach. Masz do czynienia z ludźmi, których znasz, to przecież często Twoi znajomi (chociaż oni już mogą znać się trochę mniej) więc postaraj się aby każdy czuł się swobodnie, ale tak żeby każdy wiedział jaki jest plan Waszego spotkania. Powiedz na wstępie kilka słów od siebie. Jeśli masz świadomość że Twoja struktura przechodzi teraz kryzys, to nie udawaj, że wszystko jest Super. Tu należy zachować równowagę. Nie ma potrzeby demonizować problemów, ale nie wolno ich też bagatelizować.
A teraz przejdźcie po prostu do zaprezentowania indywidualnych zadań Twoich ludzi. Usiądź i słuchaj. Kreuj swoich bohaterów.
Na koniec sprecyzujcie wnioski. Zastanówcie się, które z rozwiązań można zastosować od razu, na co zwracać uwagę w przyszłości. Tylko konkretne rozwiązania. Jeśli zadbasz by członkowie Twojego zespołu angażowali się w te spotkania, by włączali się w tworzenie nowych pomysłów, będą w pełniejszej mierze identyfikować się z firmą, AT y zyskasz lojalnych, twórczych partnerów biznesowych.

Do napisania artykułu skłoniły mnie refleksje jakie pojawiły się po przeczytaniu książki Roberta Kroola- „Standardy kierowania zespołem handlowym.”

www.changeyourlife.isd24.com

Licencja: Creative Commons