Dlatego, aby dobrze zaprezentować swoją flagę, warto poznać kilka ważnych zasad.
Po pierwsze musimy określić, jaką flagę potrzebujemy – narodową czy reklamową?
Jeżeli chcemy wyeksponować flagę z logiem firmy lub jakimś przekazem reklamowym, nie możemy zapominać, że powinna być ona przez cały czas dobrze widoczna dla naszych potencjalnych klientów. Maszty, na których mamy zawiesić taką flagę, muszą więc umożliwiać jej stałe rozpostarcie. Dlatego do flag reklamowych najlepiej nadają się maszty z poprzecznym ramieniem tzw. windtrackerem lub ramieniem banerowym. Zastosowanie takiego rozwiązania zagwarantuje nam bowiem, że flaga będzie w pełni eksponowana również w bezwietrzne dni. A jest to przecież bardzo istotne przy komunikacie stricte reklamowym.
W przeciwieństwie do flagi firmowej, flaga narodowa powinna swobodnie unosić się na wietrze. Dlatego flagi narodowe najlepiej mocować na masztach standardowych, które nie posiadają windtrackera i ramienia banerowego. Ruch flagi uzależniony jest więc od siły wiatru
Kolejnym ważnym zagadaniem jest odpowiednie dopasowanie rozmiarów flagi do wielkości masztu
Gabaryty flagi muszą być proporcjonalne do wielkości masztu. Oto zalecane wymiary flagi do najbardziej typowych wysokości masztów:
Maszt 6 m - długość flagi 280 cm, szerokość 150 cm
Maszt 8 m - długość flagi 350 cm lub 370cm, szerokość 150 cm
Maszt 10 m - długość flagi 500 cm, szerokość 150 cm
Flaga nie może być też dostępna z ziemi dla osób trzecich. Dlatego tak ważne jest, aby jej rozmiary uniemożliwiały kradzież. Innym sposobem zabezpieczenia flagi przed złodziejami (zwłaszcza, gdy maszt stoi w miejscu niestrzeżonym), jest wybór masztu z tzw. zameczkiem. W takich masztach linka prowadzona jest wewnątrz a nie na zewnątrz rur masztu flagowego. Aby się do niej dostać i opuścić flagę, należy otworzyć zameczek zabezpieczający specjalnym kluczykiem.
To wszystko sprawia, że odpowiednie dostosowanie masztu do flagi jest naprawdę bardzo ważne.
Artur Boroniec