Specjaliści od marketingu do promowania swoich firm coraz częściej wybierają maszty flagowe.

Data dodania: 2009-07-16

Wyświetleń: 1581

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

W dzisiejszych czasach, aby się odnieść sukces, trzeba się wyróżniać. To często powtarzane zdanie doskonale pasuje do reklamy zewnętrznej. Obecnie na każdym kroku można zaobserwować różnego typu jej nośniki – billboardy, cityligty, słupy reklamowe, czy reklamy wieloformatowe. Specjaliści od marketingu do promowania swoich firm coraz częściej wybierają także maszty flagowe. Obecnie maszty można zobaczyć nie tylko przed urzędami, ale także przed siedzibami różnego rodzaju przedsiębiorstw. W Polsce jest także coraz więcej firm, które produkują maszty.

Maszty flagowe – prestiż, niebanalność i ruch

Wydaję się, że największą zaletą masztów jest to, że wielu ludziom kojarzą się z prestiżem. Wynika to z historii masztów flagowych, które przez wiele stulecie służyły do eksponowaniem barw narodowych przez znaczące dla kraju instytucje.
Drugą równie ważną zaletą masztów flagowych jest to, że odróżniają się od bardziej rozpowszechnionych form reklamy zewnętrznej. Przyciągają uwagę o wiele lepiej niż chociażby billboardy, które tak wtopiły się w miejski krajobraz, że często nie zwracamy na nie uwagę.

Istotną, pozytywną cechą masztów jest to, że zawieszona na nich flaga rusza się dzięki naturalnym siłą wiatru. To naprawdę komfortowa sytuacja, nie musimy bowiem ponosić żadnych dodatkowych kosztów, by nadać naszej reklamie odpowiednią dynamikę.
Maszty można też postawić praktycznie wszędzie. Spokojnie znajdują zastosowanie w miejscach, gdzie nie da się umieścić billboardu. Co więcej, firmy coraz częściej stawiają maszty przed swoimi siedzibami, by optycznie zwiększyć ich powierzchnie. W niektórych miastach maszty można nawet zobaczyć na dachach budynków.

Maszt, jaki tylko chcesz

Na rynku możemy znaleźć niezwykle szeroką ofertę masztów flagowych. Zarówno jeżeli chodzi o ich wysokość, materiał czy inne rozwiązania techniczne.

Standardowe wysokości to: 6, 8 i 10 metrowe. Producenci masztów chętnie podejmują się także wykonania masztów o większych rozmiarach. Dwa najpopularniejsze materiały to: aluminium i włókno szklane. Spotyka się także maszty stalowe.

Firmy produkujące maszty prześcigają się także w bardziej szczegółowych rozwiązaniach technicznych. Jednym z istotnych jest sposób eksponowania flagi. Kupując maszt w najprostszej wersji, nasza flaga będzie swobodnie wisiała na maszcie i powiewała w momencie podmuchu wiatru. Jeżeli jednak zależy nam na stałym eksponowaniu loga firmy, możemy kupić maszt z tzw. ramieniem, dzięki któremu flaga, niezależnie od warunków pogodowych będzie stale rozpostarta.

Innym ważnym elementem konstrukcji masztów jest zabezpieczenie linki wciągającej flagę. Dużą popularnością cieszą się maszty, w których linka prowadzona jest wewnątrz, a dodatkowo zabezpieczona jest zameczkiem. Dzięki temu rozwiązaniu bardzo zmniejsza się ryzyko kradzieży czy zniszczenia flagi.

Mówiąc o elementach konstrukcyjnych masztu należy jeszcze wspomnieć o sposobie jego montażu do podłoża. Dwa najpopularniejsze sposoby montażu to tuleja i zawias. Tuleja to wpuszczona do fundamentu rura, w którą wsadza się maszt. Zawias natomiast jest elementem montażowym, który mocuje się na powierzchni fundamentu na zalanych wcześniej śrubach. Obiektywnie należy powiedzieć, że zawias jest o wiele użyteczniejszy od tulei. Montaż tulei wymaga bowiem solidnego deskowania zabezpieczającego ją przed przesunięciem od „pionu” podczas tężenia betonu. Utrudnione jest również wyciąganie masztu z tulei. Natomiast maszt przytrzymywany przez zawias montażowy możemy położyć wygodne i bezpiecznie.

Wymienione powyżej elementy techniczne są najważniejszymi, ale nie jedynymi, na które należy zwrócić uwagę, wybierając maszt. Oprócz nich podczas zakupu powinniśmy oczywiście zwrócić też uwagę na to, w jaki sposób maszt będzie transportowany, czy otrzymamy pomoc przy montażu, i jak wygląda sprawa z jego serwisem.

Zbliża się wielki masztowy boom?


Kryzys gospodarczy nie ominął także producentów masztów flagowych. Wydaje się jednak, że jest to biznes rozwojowy. Walcząc o pozyskanie klientów firmy będą starały się przyciągnąć ich uwagę coraz oryginalniejszą formą reklamy. Dodając to tego zbliżającego się wielkimi krokami Euro 2012, można zaryzykować stwierdzenie, że sytuacje w branży masztów flagowych, zapowiada się całkiem dobrze.

Czy tak będzie, przekonamy się już niedługo.

Artur Boroniec
Licencja: Creative Commons