Każdy, kto prowadzi serwis internetowy – musi dbać o stałą jego aktualizację, nowe materiały, informacje na stronie. Każdy redaktor internetowego czasopisma (ezina) ma zapotrzebowanie na nowe teksty, artykuły.

Data dodania: 2006-10-24

Wyświetleń: 14401

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 15

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

15 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wykorzystując tę potrzebę – możesz pisać artykuły za darmo do takich serwisów. A jedyną zapłatą o jaką poprosisz – to umieszczenie aktywnego linku w stopce... Większość wydawców (właściciele vortali, redaktorzy internetowych gazetek) z reguły zgadza się na taki rodzaj "zapłaty", gdyż często nie mają czasu na pisanie artykułów, a potrzebują nowych treści.

Co tak naprawdę zyskujesz zgadzając się na dalszy przedruk własnych artykułów?

1) Budujesz swoją wiarygodność

Publikując praktyczne rozwiązania w swoich artykułach - jesteś postrzegany jako znawca tematu, ekspert.

2) Zwiększasz ruch na swojej stronie

W stopce pod każdym swoim artykułem możesz umieścić własny link, dzięki któremu osoby czytające Twoje artykuły będą trafiać na Twoje strony.

3) Podnosisz PageRank swojej strony.

Publikując artykuły - zgadzasz się na ich przedruk wraz z autorską stopką. Jeśli Twoje teksty będą interesujące - z pewnością wiele osób umieści je na swoich stronach. A zamieszczone w nich linki - zwiększają Page Rank Twojej strony.

4) Otrzymujesz skuteczną, stałą i darmową reklamę.

Dzięki stopce autorskiej wraz z linkiem (które umieszczasz pod każdym swoim artykułem) artykuł Twój będzie stanowił jedną ze skuteczniejszych reklam (bannery niech się schowają).
Za pomocą artykułów możesz promować swoje produkty i usługi, swoje strony, blogi itp. A wszystko dzięki linkom, które możesz umieszczać zarówno w treści jak i w stopce artykułu.

Na co zwrócić uwagę przygotowując artykuł do dalszego przedruku?

1) Znajdź odpowiednie miejsce na pozostawienie swojego artykułu

Tutaj w zasadzie są 2 możliwości:

- Szukasz serwisów w jakiś sposób tematycznie związanych z twoją działalnością. Piszesz do ich właścicieli, administratorów i proponujesz im swoje artykuły. Pamiętaj tylko, żeby poprosic o umieszczenie stopki pod artykułem wraz z “klikalnym” linkiem. Bardzo dobrze, jeśli wcześniej przygotujesz kod źródłowy (HTML) wraz z odpowiednimi znacznikami. Wówczas właściciel takiej strony ma ułatwione zadanie – zwyczajnie kopiuje pod artykułem kod Twojej stopki.

- Korzystasz z serwisów pośredniczących w wymianie artykułów do przedruku. Umieszczając w nich artykuły w zasadzie nic więcej nie robisz. Ktoś, kogo zainteresuje tematyka Twoich tekstów – umieści je u siebie. Dobre serwisy pośredniczące w wymianie artykułów zazwyczaj dbają o wydobywanie kodu artykułu (HTML) wraz ze stopką. Poza tym w swoim regulaminie mają wszystkie warunki przedruków sprecyzowane tak, że wydawcy (właściciele stron i ezinów) umieszczają artykuły w niezmienionym formacie.

Oczywiście jedna metoda rozpowszechniania artykułów nie wyklucza drugiej.

2) Ciekawe informacje

Zawrzyj w swoim artykule ciekawe informacje, praktyczne rozwiązania problemów. Pamiętaj tylko, żeby Twój artykuł nie był zwykłą reklamą Twoich usług, czy produktów. Celem takiego artykułu jest przybliżenie zagadnień z dziedziny, którą się zajmujesz. Jeśli jesteś autorem książki o wychowaniu dzieci – skup się w artykule tylko na jednym aspekcie, np. potrzebie bezpieczeństwa dziecka. Jeśli prowadzisz sklep z garniturami – możesz napisać jak wybierać garnitur, na co zwrócić uwagę. A pod artykułem umieść stopkę do strony www, na której można nabyć garnitur, czy książkę...

Pamiętaj, że artykuł, który jest nachalną reklamą – nie spełnia swojej funkcji reklamowej!

Najlepiej, jeśli Twoje artykuły będą miały charakter informacyjny i będą zawierać unikalną wiedzę, wskazówki, analizy, raporty, studium przypadku, opinie, komentarze itp.

3) Zadbaj o dobry tytuł artykułu

Pamiętaj by:
- wzbudzał zainteresowanie
Dobry tytuł decyduje w zasadzie o tym, czy ktoś zainteresuje się Twoim artykułem, czy poszuka innego. Umieść w tytule coś co zasugeruje rozwiązanie problemu. Jeśli piszesz artykuł o nieśmiałości – napisz np. “5 wskazówek jak poradzić sobie z nieśmiałością”

- był adekwatny do treści
To chyba jasne. Tytuł musi sugerować czego czytelnik spodziewać się może w treści artykułu. Nie stosuj tu żadnych “sztuczek”. Jeśli piszesz o nieśmiałości – ujmij to w tytule.

- zawierał słowa kluczowe
Na to może nie zawsze zwraca się uwagę, ale słowa kluczowe to w internecie potężne “narzędzie” zapewniające popularność danego tekstu. Jeśli piszesz o tej przykładowej nieśmiałości - po prostu umieść to słowo w tytule. Nie stosuj mało mówiących tytułów, typu “I jak z tym żyć...”
Umieszczaj przynajmniej jedno słowo kluczowe.


4) Stosuj kilkuzdaniowy opis.

Zanim przejdziesz do głównej treści artykułu – umieść kilka zdań wstępu, które będą stanowić opis tego, o czym piszesz w artykule. To taka mini-reklama Twojego tekstu. To powinny być 2-3 zdania, które zadecydują o tym, czy czytelnik zainteresuje się Twoim artykułem. Tutaj moje rady są identyczne z tym, co umieściłam w punkcie 3 – dotyczącym tytułów. To musi wzbudzać zainteresowanie – pisz więc entuzjastycznie, na temat i zawrzyj w opisie 2-3 słowa kluczowe.

5) Sedno, czyli treść artykułu.

- Pisz prosto, jasno i na temat.
Skup się na tym, by pisać konkretnie. Jeśli ktoś poszukuje dobrych rad i wskazówek, a Ty je mu dostarczasz – zaniechaj tzw. “lania wody”. Nie zmuszaj czytelnika, by musiał przedzierać się przez wszystkie Twoje “jednakowoże”, “tymniemniejmy”, “aczkolwieki” i inne “wypełniacze” treści.
Pamiętaj, że celem twojego artykułu nie jest pokazanie Twojej elokwentności, tylko przekazanie czytelnikowi fachowych wskazówek i ukazanie możliwości rozwiązania jakiegoś problemu.

- Powiedz czytelnikowi coś, czego nie wie.
To chyba klucz do postrzegania Ciebie jako znawcy, eksperta w danej dziedzinie. Jeśli przekażesz w swoim artykule coś ciekawego – zbudujesz swój autorytet. Z czasem ludzie będą po prostu poszukiwać Twoich tekstów, Twoich rozwiązań. A co za tym idzie – Twoich usług i produktów.
Dobry artykuł to po prostu droga do bycia autorytetem, a co się z tym wiąże – do kupowania tego, co oferujesz na swoich stronach.

- Zadaj sobie pytanie do kogo kierujesz swój artykuł.
To dość ważne pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć. Kto będzie czytał Twoje artykuły (a później Twoje usługi czy produkty)? Kim jest odbiorca? Ile ma lat? Czym się interesuje? Gdzie mieszka? Czym się zajmuje? Czy to nastolatek zapatrzony w telefony komórkowe i “odjazdowe” dzwonki do nich, czy biznesmen, który poszukuje lepszych i tańszych rozwiązań do swojej działalności?
Odpowiedz sobie na te pytania. Określ kto jest czytelnikiem Twoich tekstów i dobierz styl języka stosowny do odbiorcy.
Nie pisz do 60 – letnich babć w sposób “odjazdowy” :)
- Nie nudź
Aby Twoje teksty nie były nudne – wystarczy, że... Ty sam nie będziesz się nudził przy ich pisaniu. Bądź entuzjastyczny, porywający, optymistyczny – wówczas nie będzie miejsca na nudę w tym co robisz (i piszesz).

6) Stopka

W stopce przede wszystkim należy umieścić oprócz imienia i nazwiska – link do Twojej strony.
Nie polecam umieszczania adresu email (no, chyba, że lubisz otrzymywać spam) :)

Licencja: Creative Commons
15 Ocena