Promowanie siebie w sieci pomaga budować swój biznes online. Jednak co zrobić, aby robić to skuteczniej, niż do tej pory? Na co szczególnie powinieneś zwracać uwagę, aby odnieść lepsze efekty zarówno pisząc blog jak i promując swój biznes w mediach społecznościowych.

Data dodania: 2019-03-19

Wyświetleń: 2066

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Promowanie siebie w sieci i świadome tworzenie własnego wizerunku w przypadku budowania własnego biznesu online jest niczym innym jak kreowaniem własnej marki. Kiedy jako osoba zaczniesz posiadać cechy marki, będziesz wywierać większy wpływ i większe wrażenie na innych.

Nie oznacza to, że musisz wyłożyć duże pieniądze, wynająć stylistę i profesjonalnego fotografa. To znaczy, że powinieneś określić swój główny komunikat i zacząć go promować jako osoba stojąca za swoim - jeszcze anonimowym - biznesem online. Anonimowość nie budzi zaufania, a twoim celem jest budowanie wiarygodności i zaufania.

Od czego zacząć? Od określenia czym tak naprawdę się zajmujesz z punktu widzenia korzyści twoich potencjalnych klientów oraz od spisania swoich mocnych stron i skupieniu swojego komunikatu właśnie na tym. Bez odrobienia tej lekcji, trudno będzie ruszyć dalej. Załóżmy, że ciebie to nie dotyczy. Wiesz jakie korzyści mają twoi klienci z twojego produktu lub usługi i wiesz jakie masz mocne strony.

Bez względu na to czym się zajmujesz, jakie wyznajesz wartości, jaką misję i wizję dla siebie ustalisz, jest jedna cecha marki, która jest najważniejsza. Posiadają ją wszystkie marki i ty także chcesz ją mieć, choć może jeszcze o tym nie wiesz. To SPÓJNOŚĆ.

Spójność jest najważniejsza i posiada ogromne znaczenie, zwłaszcza w Internecie, kiedy twoi potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi mogą mieć pierwsze wrażenie na twój temat tylko na podstawie tego co zobaczą w Internecie.

** Spójność jest jak koszula, którą nosisz **

Każdy z nas  jest bombardowany 4 tysiącami informacji codziennie, na szczęście większość z nich szybko zapominamy. Dlatego właśnie, tak trudno zwrócić na siebie uwagę. I tu z  pomocą rusza spójność.

Personal branding określa spójność tak: informacja jaką sam wysyłasz, wzmacniająca kluczowe informacje na twój temat.

W efekcie odbiorca informacji, kojarzy cechy sugerowane przez wysyłane przez ciebie  informacje na twój własny temat. Spójność ułatwia zapamiętywanie.       

** Jak zacięta płyta – powtarzaj i ty… **

Psychologia udowodniła, że im częściej informacja jest powtarzana, tym jest lepiej pamiętana, ale również tym lepiej jest zapamiętywana, jeśli jest powtarzana w tej samej formie.

Przykładem może być opis, który ma być krótki i charakterystyczny:

„Jestem coachem marketingowym. Uczę ludzi jak wykorzystać marketing do budowania swoich marek i biznesów”

We wszystkich profilach (Facebook, Twitter, LinkedIn, Goldenline i Blip) powtórz to samo, w identycznej formie. To zabieg pozycjonujący ciebie, twoją wiedzę i twoje usługi.

** Zdjęcie też powtórz… **

Regułę powtarzania, ułatwiającą zapamiętywanie zastosuj również do  materiałów  wizualnych, w tym swojego zdjęcia. Wszędzie używaj tego samego zdjęcia – ułatwisz innym kojarzenie. Kilka zdjęć możesz wprowadzić później, ale gdy zaczynasz jedno zdjęcie jest najefektywniejsze.   

** Skup się na wybranym temacie **

80% tego o czym piszesz powinno dotyczyć głównego tematu w jakim zdecydowałeś się specjalizować. Inni nie będą pamiętać każdego twojego zdania, ale powinni kojarzyć obszar w jakim się poruszasz.

Ta reguła działa również w odwrotną stronę - jeśli na Facebooku, Twitterze, Goldenline, Blipie będziesz głównie opowiadał dowcipy, będziesz pamiętany jako osoba opowiadająca dowcipy – chyba, że na tym właśnie ci zależy.

** Styl językowy w jakim komunikujesz się z innymi **

Język i słownictwo są także obszarem, który pomaga w budowaniu własnej marki online. Jeśli decydujesz się pisać w jednym miejscu np. na blogu używając języka humorystycznego, trzymaj podobny styl we wszystkich innych miejscach w jakich komunikujesz się ze swoimi potencjalnymi klientami, bo styl komunikacji też jest częścią spójności.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena