Artykuł opisuje podstawy (darmowego) pozycjonowania stron internetowych. Przedstawia definicję pozycjonowania, jego cele i środki, których można użyć do wypozycjonowania strony www.

Data dodania: 2007-05-03

Wyświetleń: 5960

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co to jest pozycjonowanie? Zapewne każdy, kto ma z tym do czynienia może podać własną definicję tego słowa. W tym artykule powiem ci jak ja to rozumiem, a także zdradzę podstawowe informacje o pozycjonowaniu.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest to całokształt działań podejmowanych przez webmastera w celu uzyskania przez jego stronę jak najlepszej pozycji w wyszukiwarkach. Ta część definicji z pewnością jest wspólna dla 99% ludzi związanych z tą tematyką.

Jednak na pierwszą stronę wyników wyszukiwarek można teraz trafić na wiele sposóbów, które moim zdaniem nie mają wiele wspólnego z pozycjonowaniem. I tak - można wykupić linki sponsorowane, boksy i inne płatne usługi - to właśnie ta cecha moim zdaniem dyskwalifikuje te działania jako część pozycjonowania. Czasami można również za pieniądze wykupić linki w innych serwisach. To jedyna płatna możliwość, którą dopuszcza moja definicja pozycjonowania.

Tak więc pozycjonowanie nie wymaga (przynajmniej poza wynagrodzeniem pozycjonera i ew, wykupienia płatnych linków) żadnych nakładów finansowych.

Dlaczego strony należy pozycjonować

Jeżeli pamiętasz jeszcze ostatnie zdanie poprzedniego rozdziału odpowiedź na to pytanie będzie oczywista. Pozycjonować należy bo jest to najtańsza metoda uzyskania ruchu na swojej stronie internetowej.

Duża część wejść na strony www wykonywana jest poprzez wyszukiwarki. Na moich stronach współczynnik wejść przez wyszukiwarki wynosi ok. 65%, widzimy więc, że jest o co walczyć.

Dobrze wypozycjonowana strony zyska więc wiele wejść i to na dłuższy czas. Jednak czasami wymaga to dużo pracy. Czasami (dla bardzo popularnych fraz) nawet bardzo dużo.

Jak pozycjonować?

I w tym tkwi cały szkopuł :) Pozycjonowanie jest bardzo złożonym i dynamicznym pojęciem. Sposób w jaki należy to robić różni się w zależności od wyszukiwarki i zmienia w czasie. Dobry pozycjoner musi reagować na zmiany w sposobie działania silników wyszukiwarek, powinien także zwracać uwagę na specyfikę działania poszczególnych wyszukiwarek.

Obecnie największy nacisk kładzie się na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google (w Polsce ok. 3/4 zapytań). Moim zdaniem wyszukiwarka ta ma również najciekawszy sposób działania, w związku z tym pozycjonowanie "pod" Google jest bardzo dużym wyzwaniem.

Obecnie pozycjonowanie strony pod wyszukiwarkę "Google" wiąże się (oprócz odpowiedniego spreparowania strony) z pozyskiwaniem jak najcenniejszych zewnętrznych linków do naszej strony. Spowodowało to powstanie wielu systemów wymiany linków (najpierw dynamicznych, potem statycznych). Powstał specjalny współczynnik Page Rank.

Co w przyszłości?

Działania pozycjonerów zmuszają twórców Google, jak i innych wyszukiwarek do reakcji i tworzenia jak najdoskonalszych systemów indeksowania stron. Twórcom wyszukiwarek zależy na jakości wyników wyszukiwania, pozycjonerzy myślą jak je oszukać tak, aby to ich strony uzyskały jak najwyższą pozycję.

Taki stan rzeczy prowadzi do stwierdzenia, że bardzo trudno przewidzieć co będzie w przyszłości. Twórcy wyszukiwarek trzymają w tajemnicy metody, które wykorzystują. W kontekście google dużo mówi się o zmianie współczynnika Page Rank na inny, bardziej odpowiadający prawdziwym wartościom stron (Trust Rank).

Zyskują na tym wszyscy - użytkownicy Internetu coraz łatwiej znajdują interesujące ich informacje, a pozycjonerzy nie muszą martwić się brak zajęcia w przyszłości.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena