Odpowiednio dobrana lada do recepcji to wizytówka firmy. Niezbędna w biurze, hotelu, przedszkolu czy salonie fryzjerskim. Jakie parametry wziąć pod uwagę podczas wyboru lady?

Data dodania: 2023-05-31

Wyświetleń: 225

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Lada do recepcji – na co zwrócić uwagę przy wyborze

Lada recepcyjna – istotne parametry

Idealna lada jest funkcjonalna oraz estetyczna. Pasuje do wnętrza i stanowi miejsce obsługi Klienta. Równocześnie jest wygodna dla pracowników.

Oto cztery czynniki, które warto rozważyć przed zakupem stanowiska do recepcji.

1. Kształt lady recepcyjnej

Dostępne są lady o różnym kształcie. Prostokątne, zaokrąglone, narożne czy w kształcie litery L.

Podczas wyboru biurka do recepcji należy uwzględnić układ przestrzeni. Upewnijmy się, że lada nie będzie blokować przejścia Klientom ani pracownikom.

Owalne lady są wskazane w miejscach, gdzie przebywają dzieci. Na przykład w przedszkolach. Z kolei lady narożne sprawdzą się w mniejszych pomieszczeniach. Potrzebujemy większej przestrzeni roboczej? Wybierzmy ladę w kształcie litery L lub prostokątną.

2. Wymiary mebli do recepcji

Wymiary lady recepcyjnej powinny być dostosowane do wielkości pomieszczenia. 

Szerokość lady wynosi zwykle między 120 cm a 180 cm. Są oczywiście mniejsze lady, na przykład o szerokości 70 cm.

Ważna jest także wysokość mebla na recepcję. Powinna być dostosowana do obsługi Klienta. Ważne, aby zapewnić komfort podczas rozmowy pracownika z gościem firmy. Przeważnie jej wysokość wynosi między 90 a 110 cm.

Jeśli nie znajdziemy pasującej lady, warto pomyśleć o zamówieniu mebli na wymiar.

3. Materiał lady

Materiał, z którego wykonana jest lada ma wpływ na jej trwałość i wygląd.

Lady drewniane są bez wątpienia trwałe i estetyczne. Są wykonywane z różnych gatunków drewna. Możemy na przykład zdecydować się na ladę z drewna dębowego o jasnym kolorze. Albo na ladę z ciemnego drewna wenge.

Lady z płyty laminowanej są tańszym rozwiązaniem. Zaletą jest też duży wybór kolorów. Możemy na przykład zdecydować się na ladę z płyty w kolorze przypominającym drewno.

Z różnych materiałów są też wykonywane elementy lad. Jak lady ze szklanym blatem czy drewnianymi lamelami.

4. Wyposażenie dodatkowe

Lada powinna mieć elementy do przechowywania dokumentów i niezbędnych przedmiotów. Takie jak szuflady i szafki od strony pracowników. Mogą być one zamykane na klucz, co zwiększy bezpieczeństwo. Warto też, by na blacie znajdowały się przelotki do kabli.

Jeśli zależy nam na dodatkowej powierzchni, rozważmy ladę z nadstawką. Nadstawka tworzy przegrodę na blacie. Pozwala to na oddzielenie przestrzeni do pracy od strefy dla Klientów.

Jak wygląda lada recepcyjna nowoczesna

Dobrze też, aby styl mebla pasował do aranżacji wnętrza. Wystrój i meble są nowoczesne? Niech lada również taka będzie. W tym wypadku możemy wybrać model minimalistyczny. Nowoczesne lady występują zwykle w stonowanej kolorystyce. Na przykład białym, szarym czy czarnym kolorze. Wykończenie powierzchni może być błyszczące lub matowe.

Na przodzie lady możemy umieścić logo firmy. Elementem wyróżniającym mebel będzie też oświetlenie.

Jak widzimy, podczas wyboru lady należy wziąć pod uwagę różne parametry. Takie jak wymiary, kształt czy materiał mebla. Dzięki temu dobierzemy ladę, która posłuży nam wiele lat i będzie prezentować się estetycznie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena