Mobilne systemy wystawiennicze pojawiły się w Polsce na początku lat 90-tych. Od tego czasu zmieniają się banery, ścianki reklamowe czy stojaki reklamowe. Na rynku wciąż pojawiają się nowe, ciekawe rozwiązania.

Data dodania: 2008-11-22

Wyświetleń: 2911

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Od wielu lat w Polsce prężnie rozwija się rynek dostawców mobilnych systemów wystawienniczych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi oprócz stojaków reklamowych są ścianki reklamowe. Na początku (lata 80) na rynku pojawiły się ścianki modułowe takie jak np. Flexiframe. Ścianki te budowane były z ram połączonych konektorami. Wszystkie systemy modułowe różniły się przede wszystkim sposobem łączenia ram. Modułowe systemy wystawiennicze mają mocną pozycję na rynku do dzisiaj mimo pojawienia się nowszych form przekazu reklamy wizualnej.

Kolejnymi chronologicznie mobilnymi ściankami reklamowymi stały się banery automatycznie rolowane (rollup'y, rollbanery). Pojawiły się na rynku w latach 90 tych i do dziś są najpopularniejszym medium reklamowych. Stojaki RollUp doczekały się wielu modyfikacji. Występują w wersji jednostronnej jak i dwustronnej. Roll-up'y stosuje się także do budowy ścianek poprzez ustawienie kilku banerów obok siebie. Największe z pojedynczych rollbanerów maja nawet 4,5 metra kwadratowego powierzchni (np. BannerUp Big Plus).

Rollbanery były na początku narzędziami drogimi dlatego na rynku pojawiły się stojaki banerowe. Spełniają one podobną funkcję co roll-up'y, nie posiadają natomiast mechanizmu zwijającego grafikę ani kasety. Stojaki banerowe wykorzystywane są głównie do prezentacji grafiki reklamowej w stałej ekspozycji. Ideą rollbanerów jest możliwość przenoszenia ich w wiele miejsc. Mechanizm rolujący pozwala na szybkie rozstawienie i zwinięcie banera. Grafika reklamowa po zwinięciu chowa się do metalowej kasety i stanowi jej ochronę na czas transportu i składowania.

Najnowszymi rozwiązaniami wśród mobilnych systemów wystawienniczych są ścianki PopUp. W porównaniu do ścianek banerowych i panelowych ścianki PopUp nie posiadają widocznych podziałów na grafice. Panele graficzne trzymają się konstrukcji za pomocą taśm magnetycznych. Tego typu ścianki zobaczyć możemy w tle wszystkich konferencji prasowych firm czy polityków. Najnowszym rodzajem ścianek PopUp są ścianki STRETCH – drukowane na jednym wielkim kawałku materiału.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena