Pozycjonowanie stron internetowych wymaga czasu...
… a czas kosztuje. Samo pozycjonowanie to nie jednorazowe uruchomienie procesu, a ciągła praca. Zarówno na początku działań, jak i później. Jeżeli uda Ci się zyskać bardzo niską cenę, musisz wziąć pod uwagę, ze siłą rzeczy przełoży się to na poświęcenie Twojej stronie mniejszej ilości czasu. W końcu interes musi się opłacać obu stronom – firmie pozycjonowanej i firmie pozycjonującej, a im lepsi specjaliści w tej ostatniej, tym wyższa będzie ich stawka godzinowa.
Oczywiście, część działań można zautomatyzować, ale to też wiąże się z inwestycjami w narzędzia, które mogą proces automatyzacji wykonać dokładnie, bez straty jakości działań. Co więcej – tak czy inaczej ktoś musi poświęcić czas na odpowiednie skonfigurowanie tych narzędzi, późniejszą kontrolę uzyskanych wyników, a także na działania ręczne, których i tak się nie uniknie. Jakby nie spojrzeć, na końcu i tak wrócimy do punktu, w którym okaże się, że należy opłacić czas pracy pozycjonera.
Pozycjonowanie stron wymaga zaplecza
Ceny pozycjonowania stron są związane także z kosztami utrzymania zaplecza. Jeżeli są wyjątkowo niskie, można założyć, że dana firma z takowego po prostu nie korzysta lub… że jest ono bardzo niskiej jakości.
Co więcej, posiadanie zaplecza to nie wszystko. Należy o nie dbać oraz rozwijać je jakościowo – a często tez ilościowo. Chociażby w przypadku, gdy dla nowego klienta tworzy się nowe, dedykowane specjalnie z myślą o jego stronie serwisy zapleczowe. To także kosztuje i też musi zostać uwzględnione w cenie pozycjonowania.
Ciągła analiza
Wspomniany czas poświęcany pozycjonowaniu jest związany także z przeprowadzeniem audytu na samym początku działań. To właśnie dzięki jego wynikom można później określić co na stronie poprawić i które z jego sekcji warto rozbudować. Ponieważ analiza taka musi być dokładna, zabiera sporo czasu – podobnie jak późniejsze wprowadzanie uzyskanych w wyniku audytu zaleceń. W tym drugim przypadku często zresztą pracuje cały zespół osób – oprócz pozycjonera działać mogą programista oraz copywriter (tak dzieje się między innymi w przypadku firmy Widoczni). Również ci członkowie zespołu muszą zostać opłaceni i wpływa to na cenę końcową usługi pozycjonowania.
Na tym jednak nie koniec. W trakcie kolejnych działań potrzebna jest ciągła analiza tego, co dzieje się ze stroną i jak na nią wpływają zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google. To właśnie dzięki temu można w razie czego modyfikować działania na bardziej optymalne i łagodzić spadki wynikające ze zmian algorytmicznych, czy przyspieszać wzrosty po usunięciu ewentualnych problemów. Analiza taka przekłada się także na możliwość dostrzeżenia nowych nisz, korzystnych w trakcie pozycjonowania.