Większy ruch na stronie = większe szanse na konwersje i sprzedaż
Pozycjonowanie stron internetowych służy zwiększeniu widoczności witryny w sieci, a zwłaszcza w organicznych wynikach wyszukiwania. Dobrze zoptymalizowany, wypromowany serwis jest wyświetlany częściej i na wyższych pozycjach w rankingu. To oznacza, że jest on lepiej widoczny dla potencjalnych klientów. Im większy ruch na stronie, tym więcej szans na sprzedaż oraz konwersje.
Ponadto przy dobrze dopasowanych frazach kluczowych, które są powiązane bezpośrednio z działalnością danej firmy, na witrynę wchodzą użytkownicy realnie zainteresowani konkretną ofertą. Profesjonalnie zaplanowane i realizowane SEO pozwala dotrzeć do użytkownika na każdym etapie procesu zakupowego – zarówno do osób, które dopiero szukają informacji o produkcie i czytają poradniki, jak i tych, którzy chcą dokonać zakupu i poszukują odpowiedniego sklepu.
Wzrost rozpoznawalności i kreowanie wizerunku marki
Pozycjonowanie pozwala zwiększyć widoczność i rozpoznawalność firmy w sieci. Im częściej adres URL i nazwa firmy wyświetlają się użytkownikowi, tym łatwiej zapiszą się one w pamięci potencjalnego klienta. Poza tym im częściej konsumenci widzą daną markę, tym większe są szanse na skorzystanie przez nich z usług przedsiębiorstwa. Co istotne, użytkownicy widzą firmę zawsze w kontekście danego zapytania związanego z jej działalnością. To pozwala budować wizerunek marki jako specjalisty w danej dziedzinie. W realizacji tego celu pomaga także content marketing – jeden z ważnych elementów wchodzących w skład SEO. Merytoryczne, ciekawe i unikalne treści: poradniki, artykuły na blogu, raporty itp. służą kreowaniu eksperckiego image’u.
Długotrwałe efekty
Dobrze zaplanowane i realizowane pozycjonowanie stron internetowych przynosi długofalowe efekty. W wyniku aktualizacji wprowadzanych przez Google zdarzają się oczywiście nagłe spadki rankingu i widoczności serwisów. Doświadczeni specjaliści, tacy jak eksperci SEO z agencji marketingowej Pro Pozycje, są jednak w stanie wykonać swoją pracę w taki sposób, aby zapewnić klientowi maksymalne korzyści jak najdłużej. Nawet gdy dojdzie więc do spadków rankingu wynikających ze zmian wprowadzanych przez same wyszukiwarki, to nie będą one drastyczne.
Niski koszt dotarcia do klienta
Zaletą pozycjonowania jest też względnie niski koszt dotarcia do klienta, zwłaszcza w porównaniu z innymi formami reklamy, np. kampaniami AdWords w płatnych wynikach wyszukiwania albo tradycyjnymi reklamami w telewizji, radiu czy prasie. Przy stosunkowo niewysokich kosztach pozycjonowanie stron pozwala dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców, która wykazała już zainteresowanie produktami bądź usługami oferowanymi przez daną firmę, podejmując wyszukiwanie w sieci.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.