Właściwy klient docelowy
Zanim zaczniesz myśleć o skutecznej kampanii, musisz określić swojego klienta docelowego. Zgodnie z zasadą Pareta: klient właściwy, a więc 20%, będzie odpowiedzialny za aż 80% zysków firmy. Nie należy więc skupiać się na przyciągnięciu, za pomocą kampanii reklamowej, najważniejszych, najbardziej zainteresowanych produktem czy usługą konsumentów.
Odpowiedni zakup mediów
Jeśli będziesz wiedział do kogo masz trafić, będziesz umiał dobrać właściwe media. To niezwykle ważne. Od tego, gdzie i w jakiej formie będziesz się reklamował zależy efekt, jaki Ci to przyniesie. Firma obecna w telewizji nie trafi do młodego odbiorcy. I na odwrót, oferta skierowana do osób starszych nie znajdzie uzasadnienia w przestrzeni internetowej. Należy więc wiedzieć co i komu chce się przedstawić.
Analiza słabych punktów
Nie ma dobrej kampanii reklamowej bez analizy. Poza analizą rynkową i temu podobne, musisz zdecydować się na analizę słabych punktów kampanii. Nie tylko swojej poprzedniej i kampanii konkurentów, ale także tej w przygotowaniu. Dzięki takim firmom jak adnext.pl będziesz mógł z łatwością odkryć słabe punkty przygotowywanego projektu i je wyeliminować. To ostatni i niezwykle istotny etap w przygotowaniu promocji.
Niepowielanie schematów
Pamiętaj jednak, że najlepiej sprawdzają się rzeczy nietypowe, nowe i niepowielone. Każdy pomysł powinien być sprawdzony, gdyż od ogólnej konstrukcji kampanii zależy jej powodzenie. Czasami nie warto eksperymentować. Wówczas sięgnij po klasyczne rozwiązanie, ale nie zapominaj, że każdy Twój materiał musi pokazywać charakter Twojej firmy. Jeśli już w kampanii nie będzie się ona niczym wyróżniała, nigdy nie osiągniesz sukcesu.