Jak wiemy absolutną podstawą kampanii marketingowej jest wysoka pozycja na Google. Większość początkujących przedsiębiorców nie rozróżnia czym jest pozycjonowanie organiczne a czym płatna reklama typu PPC na Google Ads. 

Data dodania: 2018-11-24

Wyświetleń: 895

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Pozycjonowanie strony internetowej czy Google Ads?

Zrozumienie różnicy oraz sposobu działania tych dwóch odmiennych sposobów promocji strony internetowej, ma kluczowy wpływ na skuteczność oraz budżet kampanii.

Jak wiemy absolutną podstawą kampanii marketingowej jest wysoka pozycja na Google. Większość początkujących przedsiębiorców nie rozróżnia czym jest pozycjonowanie organiczne a czym płatna reklama typu PPC na Google Ads. Zrozumienie różnicy oraz sposobu działania tych dwóch odmiennych sposobów promocji strony internetowej, ma kluczowy wpływ na skuteczność oraz budżet kampanii.

Otóż pierwszą formą reklamy w wyszukiwarkach internetowych było pozycjonowanie. Zadaniem firmy pozycjonerskiej jest zmanipulowanie w taki sposób algorytmów Google aby konkretna strona trafiła jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Sprowadza się to głownie do działań na stronie (on page) oraz poza nią

Ta druga technika polega na umieszczaniu linków na pożądaną stronę z innych domen i najlepiej aby jednocześnie pochodziły z innych adresów IP. . Jeśli przykładowo chcemy pozycjonować swoją stronę pod frazą:” strony www” musimy zadbać o to aby na wielu domenach pojawił się link pod nazwą „strony www” kierujący na naszą stronę. Będzie to wówczas jasny sygnał dla wyszukiwarki iż pożądana fraza to strony internetowe Kielce.

 Umowa między firmą pozycjonerską może polegać na ryczałcie lub płatności za „efekt”. W pierwszej opcji klient (właściciel strony internetowej) płaci co miesiąc stałą opłatę zaś w przypadku pozycjonowania za „efekt” opłata pobierana jest tylko i wyłącznie gdy strona osiągnie pożądaną pozycję w wynikach wyszukiwania czyli tak zwanych SERPsach.

Drugą możliwą formą reklamy na Google jest usługa Google Ads. W tym przypadku nie płacimy firmie która zajmuje się pozycjonowaniem a firmie Google. Co ciekawe w przeciwieństwie do pozycjonowania na efekt nie trzeba czekać kilku miesięcy. Twoja reklama może wyświetlać się już zaledwie w przeciągu kilku godzin od rejestracji. Drugą ogromną zaletą tego rozwiązania jest to że płacisz tylko i wyłącznie w momencie gdy ktoś już wejdzie na Twoją stronę (Pay per Click).

Co więc warto wybrać, pozycjonowanie czy Google Ads. Odpowiedź jest prosta: oba rozwiązania. Obie strategie, jeśli są dobrze zoptymalizowane przynoszą wysoki zwrot inwestycji. Większość dużych szanujących się firm, chcąc uzyskać wysoką pozycję na rynku, zachować wysoką sprzedaż, inwestuje w obie formy reklamy.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena