0
głosów
- +

Dieta wysokobiałkowa - na czym polega i jak ją przeprowadzić z głową

Autor:

Aktualizacja: 07.11.2018


Kategoria: Zdrowie / Odchudzanie


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 34 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Dieta wysokobiałkowa - na czym polega i jak ją przeprowadzić z głową

Dieta wysokobiałkowa uważana jest za jedną z najskuteczniejszych z diet, mających pomóc w redukcji masy ciała.


 Dieta ta oprócz zapewnienia utraty tkanki tłuszczowej, ma też powodować uczucie sytości u osób ją stosujących. Dzięki temu łatwiej jest ograniczyć spożywanie pokarmów, gdyż w trakcie tej diety po prostu czujemy się najedzeni. Jednak jak to z dietami, należy ją przeprowadzać z głową, ponieważ każde działanie odchudzające, kiedy nie jest w odpowiedni sposób monitorowane, może wyrządzić nam więcej szkód niż pożytku. O wszelkiego rodzaju porady zdrowotne należy pytać fachowców, którzy najlepiej znają się na dietach. Nigdy nie należy rozprowadzać diet na własną rękę- bez konsultacji. 

Na czym polega dieta wysokobiałkowa?

Głównym założeniem diety wysokobiałkowej (proteinowej), jest komponowanie posiłków w taki sposób, by w większości składały się one z białka. Podejścia do tej diety są różne, każde z nich różni się ilością spożywanych tłuszczów i węglowodanów. Jedną z odmian jest bardzo popularna dieta Dukana. Jej filozofia opiera się na wykluczeniu z diety produktów innych niż białkowe. Poszczególne rodzaje diet mogą się też różnić rodzajem spożywanych białek.

Komu poleca się dietę wysokobiałkową?

Mogą ją stosować osoby, które chcą po prostu schudnąć, lub sportowy, którym zależy na zbudowaniu masy mięśniowej. Wszelkie porady zdrowotne w tym zakresie powinny zostać udzielone przez specjalistów, dietetyków, lub lekarzy, którzy na każdym etapie diety będą nas monitorować. 

Wady i zalety diety wysokobiałkowej

Jak każda dieta i ta ma swoje plusy i minusy. Wśród plusów wymienia się zgubienie zbędnych kilogramów, wyrzeźbienie sylwetki, zbudowanie masy mięśniowej- tak ważnej dla sportowców. Niestety spożywanie dużej ilości białka osłabia nasze nerki i wątrobę, wpływa na powstawanie zaparć, a także powoduje niedobory witamin i mikroelementów. U niektórych może też powodować ospałość, drażliwość czy rozkojarzenie. Stąd też decydując się na dietę, powinniśmy prowadzić ją z rozwagą, monitorując nasze zdrowie, a w razie wątpliwości pytać o porady zdrowotne fachowców.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij