0
głosów
- +

Perfumy pod marką własną? Poznaj 3 przykazania marketingowe

Autor:

Aktualizacja: 26.06.2018


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Marketing i eMarketing


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 391 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Perfumy pod marką własną? Poznaj 3 przykazania marketingowe

Nie musisz mieć fabryki, aby stworzyć własne perfumy. Możesz skorzystać z pomocy firmy produkcyjnej, która produkuje perfumy pod marką własną. Jednak finalnie to Ty będziesz pracował, pracowała na sukces Twojej marki. Co więc robić, aby ten sukces osiągnąć?


Dróg, które doprowadziły Cię do miejsca, w którym chcesz stworzyć własne perfumy, mogło być wiele. 

Może od zawsze o tym marzyłeś, marzyłaś, i teraz, kiedy producenci private label proponują swoje usługi w zakresie produkcji  perfum pod marką własną, widzisz, że to marzenie może się ziścić.

A może już posiadasz własną linię kosmetyków i chcesz powiększyć swój asortyment o kolejne produkty? Lub oferujesz swoim klientom modę, a perfumy zdają się być idealnym dopełnieniem oferty?

Lub po prostu szukasz niszy, w której będziesz mógł, mogła, operować i zarabiać pieniądze na biznesie...

 

To wszystko nieważne.

 

Ważne jest to, że nadchodzi moment, w którym Twój plan wejścia na rynek z nową linią perfum, będzie realizowany. W takim razie realizujmy go. I zróbmy to dobrze.

 

3 przykazania marketingowe przy produkcji perfum pod marką własną

 

1. Produktu nie tworzysz dla siebie

 

Jeżeli chcesz mieć ładne perfumy, podoba Ci się jakiś zapach i wiesz, że mimo ceny - jakość produktu wynagradza wszystkie koszty - udaj się do sklepu. 

Jeżeli chcesz, aby Twój produkt się sprzedawał - poznaj potrzeby rynku i swoich klientów. 

Twórz perfumy według własnego gustu i intuicji. Wybierz inspirujący flakon i wyselekcjonuj wyjątkowe zapachy. Niech produkt odznacza się jakością. Ale, co finalnie będzie najważniejsze, znajdź Klienta, który ten produkt kupi.

Kiedy produkujesz perfumy pod marką własną nie zapominaj o potrzebach Klienta

2. Znaj swojego klienta

 

Twoje perfumy będzie używała elegancka businesswoman? A może pełna pasji nastolatka?

 

W pierwszym przypadku możesz postawić na słodki, nieco intensywniejszy zapach, który idealnie sprawdzi się na wieczornych bankietach. Opakujesz go w czarną, elegancką butelkę i postawisz na najwyższą jakość wykończenia. Produkt odznacza się jakością i jest kierowany do zamożnej grupy docelowej. Wstawiasz go do niszowych sklepów i ustawiasz wysoką cenę.

Myślę, że te pefumy odniosłyby sukces. Ale jeżeli zaproponujesz je nastolatce... nie sprawdzi się. Pierwszą barierą będzie cena. Sam zapach będzie zaś zbyt ciężki dla młodej dziewczyny.

 

W drugim przypadku możesz stworzyć delikatną mgiełkę zapachową, gdzie główne nuty będą należały do kwiecistego bukietu i rześkich owoców. Opakowanie będzie w pastelowych kolorach, a nazwa będzie zawierała hasthtag.

Myślę, że już wiesz o co chodzi. Musisz znać swojego klienta.

 

3. Daj powód

 

Dlaczego ktoś miałby kupić Twoje perfumy? Oferujesz genialną jakość? To dobrze, ale na rynku będzie wiele produktów z równie świetną jakością. Masz niskie ceny? Nie tylko Ty. 

Jakość, ceny, opakowanie - nie są bez znaczenia. Ale muszą być czymś poparte, aby produkt nie zagubił się w tłumie innych. Czym na przykład?

  • Dobra dystrybucja - klient będzie bardziej niż zachwycony ze stosunku jakości do ceny, ale najpierw musi znać produkt, sam go nie będzie szukał. Wyobraź sobie jednak, że znajduje się on przy kasie w popularnych drogeriach. Szanse, że Klient powącha perfumy i zaintrygowany wrzuci je do zakupowego koszyka wzrastają wielokrotnie.
  • Promocja - możesz perfumy pod marką własną oferować przez kanał e-Commerce. Jeżeli zwiększysz świadomość ich, na początku istnienia, a potem zalet,wśród konsumentów (kampanie na Facebook'u, influencer marketing, reklama prasowa) - masz duże szanse, że Klient sam Cię znajdzie i zakupi produkt.
  • Kontynuacja lini produktowej - jeżeli masz wypracowaną markę, czy to modową, czy kosmetyczną, możesz bezpośrednio zachęcić Klientów do sprawdzenie asortymentu perfumeryjnego. A jeżeli Twoje perfumy będą spełniać jego wymagania i potrzeby - masz wszystko czego potrzebujesz dla odniesienia sukcesu.

 

Podsumowanie

 

Jeżeli tworzysz perfumy pod marką własną pamiętaj, aby:

  • Przed swoje potrzeby stawiać potrzeby Klientów

     

  • Dowiedzieć się czego oczekują Twoi Klienci

     

  • Dać Klientom dobry powód, aby sięgneli po Twój produkt.

     

Te punkty, chociaż wydają się oczywiste, w praktyce bywają trudne do wykonania. Dlatego, przy podejmowaniu każdej z decyzji, postaw się w sytuacji Klienta i zastanów się, czy Twoje rozwiązanie spełni jego oczekiwania. Jeżeli tak będzie - jest bardzo duża szansa, że Twoje perfumy odniosą rynkowy sukces.

 

PS. Jeżeli podał Ci się ten artykuł i chcesz więcej to koniecznie odwiedź bloga AromaPartners. Systematycznie dodajemy nowe treści, aby nasi czytelnicy mieli miejsce, gdzie kumuluje się wiedza z zakresu perfum, rynku private label i marketingu.

 

PS2. Pisałem trochę o perfumach jako przedłużeniu asortymentu modowego. Jeżeli temat Cię ciekawi, zapraszam Cię do lektury artykułu na ten temat: Perfumy private label marek modowych.

Jeżeli szukasz odpowiedniej firmy, która nie tylko wyprodukuje dla Ciebie perfumy pod Twoją marką,  ale i będzie na bieżąco doradzała pod względem marketingu, designu i prawa kosmetycznego - napisz do nas. Będziemy zachwyceni, że możemy Ci pomóc.

Odwiedź nas - AromaPartners - kontakt.

 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij