Mailing to potężne narzędzie marketingu internetowego. Jednak aby był skuteczny, musi być tworzony z zachowaniem określonych standardów i zasad. 

Data dodania: 2018-06-14

Wyświetleń: 1288

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kodowanie mailingu i nie tylko, czyli 3 zasady dobrego e-mail marketingu

Kodowanie mailingu, personalizacja odbiorców czy dbałość o higienę bazy – zobacz, na co zwrócić uwagę, projektując mailing!

Kodowanie mailingu – o czym pamiętać?

Aby adresaci mogli zapoznać się z twoją reklamą, kod wiadomości musi być kompatybilny z poszczególnymi aplikacjami pocztowymi, do których trafi twoja wysyłka. Kodowanie mailingu musi uwzględniać więc na przykład poniższe niuanse:

  • szerokość szablonu wynoszącą 600px (mailing wyświetli się poprawnie na urządzeniach o różnych rozdzielczościach),
  • używanie przestrzeni barw HEX lub RGB (inne przestrzenie często są nieobsługiwane przez wiele aplikacji pocztowych),
  • ryzyko, że animowane gify nie zostaną wyświetlone w większości programów pocztowych (w związku z tym warto z ostatniej klatki animacji uczynić także pierwszą),
  • kodowanie mailingu z uwzględnieniem tekstów alternatywnych dla obrazków, tzw. <alt> (w przeciwnym wypadku grafiki twojej wiadomości mogą nie zostać odczytane przez aplikacje pocztowe),
  • inne.

Zainteresuj, ale nie traf do SPAMU!

Dobry mailing wzbudza ciekawość odbiorców, zachęcając ich do otwarcia wiadomości, a w idealnym modelu także do kliknięcia w CTA i w końcu – na przykład do dokonania transakcji w twoim sklepie internetowym. Jak zaprojektować chwytliwy mailing, który popchnie adresatów do działania?

Stosuj kontrowersyjne tematy wiadomości lub tematy zawierające element pilności, np. Zniżka jest ważna tylko do jutra!

Personalizuj komunikat. Możesz imiennie zwrócić się do adresata, ale wiadomość spersonalizujesz także np. poprzez stwierdzenia typu: Zobacz, co dla Ciebie przygotowaliśmy! To szczególnie ważne w przypadku tytułu e-maila, bo wpływa na to, czy adresat kliknie w wiadomość czy nie.

Pamiętaj o stosowaniu w treści wezwań do działania, tzw. CTA (call to action). Są to zachęty typu: Dowiedz się więcej! Kliknij, aby poznać ofertę!

Pamiętaj, że jeżeli stosowane przez ciebie CTA będą zbyt nachalne (np. Kup teraz!), tytuł napisany będzie wielkimi literami, w treści użyjesz zbyt wielu znaków interpunkcyjnych czy grafik, a fragmenty tekstu będą agresywnie czerwone, niebieskie lub zielone – możesz zostać uznany za spamera, a twój mailing nigdy nie trafi do odbiorców.

Dbaj o higienę bazy i jakość odbiorców

Regularnie dbaj o bazę swoich odbiorców. Jest to ważne, ponieważ słabej jakości lista adresatów zmniejsza wskaźnik dostarczalności mailingu. Jak dbać o higienę bazy?

Nigdy nie kupuj bazy odbiorców. Możesz przez to wpaść w pułapkę tzw. spamtrapów, co może skutkować całkowitym zablokowaniem twoich wysyłek przez programy pocztowe.

Odbiorców, którzy nie otwierają twoich e-maili lub oznaczają je jako spam, możesz spróbować zaktywizować, a jeśli okaże się to bezskuteczne, po prostu usuń ich z bazy. Tacy odbiorcy nie są ci potrzebni, a jedynie obniżają współczynnik dostarczalności mailingu.

Wysyłaj mailing adekwatny do zachowania odbiorcy. Co to oznacza? Na podstawie kodów trackingowych możesz na przykład ustalić, że wiadomość zostanie wysłana do odbiorcy dopiero po wykonaniu przez niego określonej czynności na stronie internetowej, np. zaraz po porzuceniu koszyka. Wiedząc, na jakim etapie zakupu znalazł się twój odbiorca, masz większą szansę na skierowanie do niego trafnego komunikatu, który odpowie na potrzeby adresata.

Powyższe zasady to tylko niektóre z dobrych praktyk tworzenia e-maili reklamowych. Więcej wskazówek znajdziesz na stronach internetowych platform oferujących wysyłkę lub kodowanie mailingu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena