Ulotki są obok prezentów firmowych dla klientów, jedną z popularniejszych form reklamy firmy. Część osób twierdzi, że są nieopłacalne, a ich dystrybucja przynosi więcej strat niż zysku. Dzieje się tak, jeśli nie jest ona odpowiednio zaprojektowana. Jak zatem powinna wyglądać skuteczna ulotka?

Data dodania: 2018-01-04

Wyświetleń: 933

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Ulotki reklamowe - kiedy są skuteczne?

Ulotki - dobra reklama dla małych firm

W pierwszej kolejności należy podkreślić, że rozdawanie ulotek nigdy nie przyniesie naszej firmie sukcesu, jeśli prowadzimy działalność na szeroką, ogólnopolską skalę. Ten rodzaj reklamy sprawdzi się tylko w przypadku małych, lokalnych firm. Wynika to z zasięgu ulotki - rozdajemy ją bezpośrednio naszym potencjalnym klientom, osobom, które mogą zajrzeć do naszej firmy i skorzystać z naszych usług.

Wielu przedsiębiorców decyduje się na zrezygnowanie z ulotek na rzecz prezentów firmowych dla klientów, argumentując to tym, że ulotki nie generują sprzedaży. To wielki błąd. Odpowiednio zaprojektowana ulotka przyciągnie klienta do naszej firmy, a prezenty firmowe dla klientów, wręczone po transakcji, wykonaniu usługi, sprawią, że konsument do nas wróci. Sprawdźmy zatem, jakich zasad należy się trzymać, projektując ulotkę reklamową.

Po pierwsze: chwytliwe hasło

Jeśli wychodzimy z założenia, że na ulotce musi się znaleźć nazwa firmy, dane teleadresowe i lista usług, nie jesteśmy w błędzie, ale te informacje nie wystarczą. Nasza ulotka nie może zawierać wyłącznie suchych faktów, w przede wszystkim powinna przyciągać klientów chwytliwym hasłem i to nie byle jakim.

Hasło umieszczone na ulotce powinno być obietnicą dla klienta lub ostrzeżeniem. Co to oznacza? Że ulotka powinna w jakiś sposób proponować potencjalnemu klientowi rozwiązanie jego problemu. Wyjaśnijmy to na przykładzie. Klient znacznie częściej sięgnie po ulotkę z hasłem: pomożemy ci wymodelować ciało zamiast oferujemy lipolizę chemiczną. Specjalistyczne nazwy zabiegów wyszczuplających nic klientowi nie mówią. Inaczej natomiast działa obietnica poprawienia wyglądu ciała.

Korzyści dla klienta

Wiemy, jak najczęściej ludzie reagują na ulotki: chcą je jak najszybciej wrzucić do kosza na śmieci. Dlatego oprócz chwytliwego hasła, powinniśmy zadbać o to, by zatrzymanie ulotki wiązało się z korzyścią dla klienta. Ulotka powinna więc uprawniać do rabatu procentowego lub obniżenia ceny produktu bądź usługi o określoną kwotę. Pozytywnie przez klientów są także odbierane ulotki stylizowane na zaproszenia, które prezentują się bardzo elegancko, a dodatkowo oferują konsumentowi zniżkę.

Ulotka z terminem ważności

Informacje zawarte na ulotce muszą jasno precyzować, co klient powinien zrobić po jej otrzymaniu. Warto zastosować klasyczne wezwania do działania: zadzwoń, przyjdź, sprawdź. Nie może także zabraknąć informacji o terminie, w jakim klient musi się zdecydować na działanie, jeśli chce skorzystać z promocyjnej oferty.

Warto na ulotce zamieścić także adres strony internetowej, co będzie bardzo pomocne dla potencjalnych klientów, którzy są wstępnie zainteresowani naszą ofertą, wolą jednak poszerzyć swoją wiedzę na temat naszej działalności. W myśl zasady, że skuteczna ulotka jest lakoniczna i powinna zawierać najważniejsze informacje na nasz temat, warto usunąć jedną z naszych usług, na rzecz adresu strony internetowej. Wtedy każdy klient będzie miał możliwość sprawdzenia naszej pełnej oferty online.

Ulotka a prezenty firmowe dla klientów

Ulotka jest świetnym rodzajem reklamy, który pozwala na przyciągnięcie klientów do naszej firmy. Po udanej współpracy warto klientowi wręczyć firmowy prezent, który sprawi, że konsument będzie pamiętał o naszej marce, a przede wszystkim będzie miał z nią pozytywne skojarzenia. Pamiętajmy, że kampania marketingowa nie może opierać się tylko na jednej płaszczyźnie reklamowej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena