Artykuł stanowiący krótką charakterystykę wybranych modeli samolotów pasażerskich.

Data dodania: 2008-09-08

Wyświetleń: 5949

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Artykuł docelowo ma przedstawić bliżej w skrócie kilka wybranych modeli największych producentów samolotów pasażerskich na świecie. Do jednego z największych samolotów pasażerskich zaliczamy bez wątpienia Airbus A 380 - posiadający średnicę kadłuba od 5 do 8 metrów. W środku znajdują się bliźniacze przejścia. W jednym rzędzie zwyczaj może siedzieć od 7 do 10 osób. Samolot ten może pomieścić 200 i 600 pasażerów. Przykładami takich samolotów mogą być: Boeing 777, Airbus A380, McDonnell Douglas DC-10, Iljuszyn Il-96.

Średni samolot - średnica kadłuba ma od 3 do 4 metrów. Maksymalna ilość miejsc to 250 pasażerów. Przykładowo są to samoloty tj: Boeing 717, Tupolev Tu-204, Fokker F70/F100, Tupolev Tu-204.

Fokker 100 - to regionalny samolot - zwykle mieszczący od 35 do 100 osób. Z reguły odbywają loty z punktu do punktu na obszarze danego kraju. Są to takie samoloty jak: Embraer ERJ 145, Bombardier CRJ100 czy Saab 340.
Bombardier CRJ200 - Dyspozycyjny samolot (zwany też: air taxi, air charter) - posiada maksimum 19 miejsc. Nie podlega przepisom samolotu pasażerskiego. Klasa tych samolotów nie posiada w swym wyposażeniu np. toalet. Zazwyczaj brak stewarda. Do klasy tej należą: Fairchild Swearingen Metroliner, Handley Page HP.137 Jetstream, Gulfstream G55. Gulfstream G55

Rozwój branży: spedycja, transport i logistyka wymógł na branży produkcję coraz to nowych modeli samolotów pasażerskich.

Podział na klasy
Zawiera trzy główne klasy: first class (pierwsza klasa), business class i economy class (klasa turystyczna). W pierwszej najdroższej klasie znajdują sie zwykle wygodniejsze miejsca i wiele innych udogodnień. Posiłki i napoje serwowane w tej klasie są lepszej jakości i podawane w większych ilościach. Business class to klasa pomiędzy pierwszą klasą, a turystyczną oferująca również dość wysoki standard, lecz nie aż tak, jak w first class. Najniższa klasa oferuje z reguły niski standard siedzeń (z ograniczonym oparciem na nogi) i dodatków. Pasażerowie jednak często decydują się na tą klasę ze względu na niską cenę. firmy transportowe przewozy

Licencja: Creative Commons
0 Ocena