Czy ta forma marketingu jeszcze działa?
Pewne zasady psychologiczne są niezmienne. Jedną z takich zasad jest tzw. reguła wzajemności. W wielkim skrócie polega ona na tym, że obdarowując jakąś osobę, tym samym zwiększamy szanse na to, że ona w jakiś sposób się odwzajemni. Oznacza to, że dając potencjalnemu klientowi jakiś gadżet reklamowy, istnieje duża szansa na to, że kupi on nasz produkt albo usługę.
Kto powinien się nią zainteresować?
Wszyscy, którzy swój biznes prowadzą stacjonarnie oraz często wyjeżdżają na różnego rodzaju zloty, konferencje czy spotkania branżowe. Jeżeli prowadzisz tego typu biznes, zainwestowanie części środków na gadżety reklamowe z nadrukiem, może być dobrym pomysłem i przynieść zamierzone efekty. Ludzie lubą dostawać darmowe prezenty, nawet jeżeli jest to coś dobrego. Można też zauważyć, że zbieranie gadżetów reklamowych na różnego rodzaju targach, wpisuje się wręcz w kulturę tego typu wydarzeń.
W jakie gadżety reklamowe z nadrukiem warto inwestować?
To również zależy od tego, czym dokładnie się zajmujemy. Istnieje jednak kilka dość uniwersalnych gadżetów, w które śmiało możemy inwestować.
- długopisy – długopis z logo naszej firmy to chyba najbardziej uniwersalny gadżet, każdy z nas codziennie korzysta z tego przedmiotu, a jak wiemy, często lubią się one gubić. Nic więc dziwnego, że tak bardzo lubimy, zabierać ze sobą do domu właśnie tego typu gadżety.
- smycze – kolejnym uniwersalnym i popularnym gadżetem reklamowym, są smycze, również bardzo często wykorzystywane np. do noszenia kluczy czy identyfikatorów. Wiele ludzi wręcz kolekcjonuje, tego typu zawieszki.
- kubki – każdy z nas pije kawę, herbatę lub innego rodzaju napoje. Umieszczenie logotypu naszej firmy właśnie na tym przedmiocie i wręczenie go potencjalnym klientom, to bardzo dobry sposób promocji. Za każdym razem, gdy ktoś będzie korzystał z naszego kubka, będzie rosła szansa, że on lub ktoś z jego otoczenia zostanie klientem naszej firmy.
Oczywiście to tylko niektóre z gadżetów reklamowych, w jakie można i warto się wyposażyć. Wszystko tak naprawdę powinno być dopasowane do naszej firmy oraz branży.