A tylko nieliczne, bardzo niszowe przedsiębiorstwa są w stanie przetrwać na rynku bez ruchu organicznego – czyli pochodzącego z wyszukiwarek.
Nie będziemy się tutaj rozpisywać o tym, jaką firmę pozycjonującą wybrać. Na ten temat powstało już wiele artykułów, brakuje natomiast informacji, co właściciel firmy i jej strony www może i powinien zrobić, by efekty współpracy były jak najlepsze.
Zatem, drogi przedsiębiorco lub pracowniku oddelegowany do kontaktu z agencją:
1. Bądź cierpliwy.
Pozycjonowanie to nie działanie jednostkowe, ale proces rozłożony w czasie. Na jego efekty trzeba trochę poczekać. Ile – tego nie da się jednoznacznie określić, bo nie wszystko zależy od pozycjonerów. Istotne jest także działanie algorytmu wyszukiwarki i jego zmiany oraz działania konkurentów pozycjonujących firmy z tej samej branży. A na to nikt nie ma wpływu. Pozycjonowanie bardzo konkurencyjnych fraz może potrwać kilka miesięcy.
Ponadto aby pozycjonowanie było potocznie mówiąc bezpieczne, czyli niosło za sobą minimalne ryzyko kar ze strony Google, musi przebiegać stopniowo i być starannie zaplanowane.
Do tego trzeba doliczyć czas potrzebny na wdrożenie zaleconych przez agencję zmian na stronie i czas, by zmiany te „zauważyły” roboty wyszukiwarki.
2. Bądź otwarty i jak najszybciej reaguj
A'propos zmian optymalizacyjnych na stronie – wiele z nich nie może zostać dokonanych bez udziału właściciela strony, który np. kontaktuje się z webmasterem, który wykonał stronę. Zamieszczane treści mogą z kolei wymagać oceny pod kątem merytorycznym. Dlatego na maile od pozycjonerów odpowiadaj najszybciej jak to możliwe i wykonuj to, o co jesteś proszony. Jeżeli wprowadzanie zmian na stronie będzie szło mozolnie, znacznie opóźni to zdobywanie lepszych pozycji.
3. Okaż zaufanie
Nie ma co się oszukiwać – agencja pozycjonująca strony chce na tym zarobić. Ale nie oznacza to, że chce Cię wykorzystać, wystawić fakturę na pokaźną kwotę i tyle. Dobremu pozycjonerowi zależy także na satysfakcji, którą jest poprawa pozycji strony klienta i jego zadowolenie. Dlatego nie traktuj agencji jako podwykonawcy, ale raczej partnera, któremu zależy na tym samym.
Zaufanie polega często także na udostępnianiu danych do obsługi strony internetowej czy sklepu online. Wiąże się to z pkt. 2. Jeśli agencja będzie miała dostęp do niektórych funkcji, sama może dokonywać niezbędnych poprawek, oczywiście za zgodą właściciela.
I kolejna sprawa – zaufaj wiedzy i doświadczeniu pozycjonerów i nie daj się zwieść firmom, które zadzwonią z niezwykle atrakcyjną ofertą ochrony strony przed filtrem Google lub ostrzegającej, że pozycjonowanie może spowodować nałożenie takiego filtra. Twoja agencja na pewno sama świetnie wie, jak tego uniknąć. No i nie podejmuj działań na własną rękę – może to zaszkodzić stronie i zaburzyć współpracę z firmą pozycjonującą.
Zwiększenie widoczności w sieci jest fundamentalne dla rozwoju każdej firmy, a efektywne działania SEO mogą przynieść świetne wyniki w postaci lepszego ruchu na stronie i nowych klientów. Przedsiębiorcy często stają jednak przed dylematem – czy lepiej wybrać kompleksowe usługi, jakie oferuje agencja SEO, czy może postawić na indywidualnego freelancera? W tym artykule przeanalizujemy obie opcje, by pomóc Ci podjąć najlepszą decyzję.